• Insatt

Min dotter vill byta namn

vetvadjagvill skrev 2012-02-16 16:05:27 följande:

hur kommer det sig att ett barn på 7år  engagerar sig så mycket i namnet somsåtr på pappret??

låt henne kalla  sig på sitt förnamn och ditt efternamn och meddela skolan att du vill att det är vad hon vill  bli kallad.. fördetär väldet sombetyder någotinte vad som står på pappret..inte som 7åring kan det inte ha betydelse.

det är bara kallelser från myndigheter som   kommer ha helle hennas namn från saktteverket tryckt.

jag förstår inte varför en 7åring bryr sig om  detta..

Det har jag full förståelse för, kanske för att jag har en lillebror som blev väldigt upprörd redan i den åldern när någon nämnde hans riktiga efternamn. Han var 12-13 när han bytte.
  • Insatt
    Anonym skrev 2012-02-17 10:49:29 följande:
    Det är ju bara löjligt. Hon är 7 år! Inte kan hon bry sig så mycket vad det står för namn i passet eller i skolans elevregistereller hor hälsovården. Hon kan kalla sig ditt  efternamn och utesluta hans i vardagslivet och det får räcka.
    Du skulle sett min lillebrors reaktion på sitt finska pass när vi skulle åka till grekland när han var 6 år, då hade du vetat att det inte är löjligt.
Svar på tråden Min dotter vill byta namn