Folk som inte förstår...
Hej. Jag satt och diskuterade detta ämne med min pojkvän för bara några dagar sen. Jag är inte adopterad men jag har 3 kusiner som är det i ålder 25-40. Jag tänkte på det nämligen för att det verkar bli en allt vanligare händelse att folk inte vet vem som är adopterad och vem som är invandrare förrän man öppnat munnen. När jag var liten (är 27 idag) så tänkte jag inte på detta då det inte verkade finnas så mkt invandring på den tiden..(vet inte statistik) .. Jag ser verkligen mina kusiner som svenska då de verkligen bott här hela livet så att den svenska kulturen och det svenska språket är det som är deras, till skillnad från invandrare som har en annan kultur eller 2a generationens invandrare som har 2 kulturer. Man ska verkligen inte se ner på ngn, som Vardagspoesi sa att ngn sagt till dem att dra hem till deras land. Men jag kan ändå förstå att det som adopterad känns konstigt att kopplas ihop med invandrare då man kankse känner sig ubersvensk och inte tillhör ngn annan kultur. Jag vet inte rktigt var jag ville komma med detta..vad som är lösningen på problemet, men kankse mer berätta att de finns nog många som tänker på detta och att inte alla är dömande även om det finns människor som inte kan tänka längre än näsan räcker. ..