• Mamma till 3

Vi med explosiva barn!

Puffar lite!!!

Har suttit och läst hela tråden nu och jag känner igen mej i mycket.
    Jag har 3 barn flicka 13, pojke 5 och flicka 4 år.
    Mitt explosiva barn är pojken på 5 år.
    Han var livlig redan i magen och väl ute kom koliken. Magen krånglade mycket, vilket senare visade sig vara mjölkproteinallergi.
    Vid 2 månaders ålder började jag fatta misstankar om att något var "fel".
    Han gick innan 9 månader och vid 11 månader var vi tvungen att ge honom lugnande för att han skulle sova ner än 45 min i sträck.
    Han är väldigt känslig för förändringar, allt måste ske när han är väl förberedd. Det går inte att göra något spontant för då blir de kaos för honom.
    Utbrotten kommer antingen det är något som hänt eller inte. Han blir så arg att det inte går att nå honom.
    Dagis trodde knappt på att han hade utbrott förren han fick det på dagis. Nu är specialpedagogen inkopplad och de gör handlingsplan för honom så vi lätt kan se hur de jobbar med honom.
    Hans intellekt är över hans ålder men socialt ligger han efter. Vi isolerar oss mycket och åker vi någonstans gör vi det bara korta stunder så han inte känner sig misslyckad varje gång det går fel.
    Det svåra är andra vuxna som har svårt att se och förstå när ett barn har ett funktionshinder. De tycker att de är jobbiga och bråkiga. Många gånger man blir ledsen och besviken på sk "vänner".
    Jag ska gå in och söka på er facebooksida. Man har stort behov av stöd och råd när man har dessa barn.

• Mamma till 3

Det kanske inte är så mycket trafik på Facebook på er sida, men jag här sökt mej till den i söndags och Hr fortfarande inte fått svar.
    Skulle göra mina dagar lättare tror jag om man kan få dela med sig av sina svårigheter eller faktiskt lyckliga stunder med dem som förstår.
    Hoppas på svar! :)

Svar på tråden Vi med explosiva barn!