Anonym (Sliten mamma) skrev 2013-01-10 22:28:51 följande:
Här har ni en till. Skriver bara en liten liten bråkdel av vårt barns beteende. Jag har ett barn som alltid testat sin omgivning och det blir bara värre och värre. Han kan va världens charmtroll med mycket humor och som bjuder på sig själv. Tidig motoriskt och mycket verbal...har alltid haft en fruktansvärt temperament. I fel miljö blir han helt ohanterbar som skriker, säger dumma saker och har noll koll på sina armar och ben. Vi har haft timmes långa utbrott som är helt chockerande att se. Han mår så dåligt emellanåt så det skär i hjärtat. Har jättejobbigt med ljudkänslighet. Vi har tagit kontakt med bvc och sen väntar på att träffa en familjepsykolog. Jag vill ha en utredning. Allt sånt verkar ta en sådan tid. Vad har ni andra för erfarenhet? Mitt barn är 4 år och klarar inte ens av relation till sina närmsta släktingar emellanåt. Kan han få diagnos i den åldern???
Vi har börjat isolera oss allt mer och just nu känns livet väldigt tufft. Men det hjälper att läsa som på denna tråd...jag är inte ensam.
Vi har det precis likadant med våran 4-åring!
Det är så sjukt jobbigt att känna att man inte vill ta med honom på kalas eller ut ch göra roliga aktiviteter.
mina anda vänner går på teater, bio, café med sina barn. jag kan intefölja med för det är inte värt det. och dom tycker bara att man är känslig som inte vågar ta med sig sitt barn någonstans.