Vi med explosiva barn!
Det låter ju som ni oavsett borde få stöttning av BVC redan nu.
Att en del barn är lugna borta men inte hemma kan ju bero på att de känner sig tryggare hemma.
Hej alla =)
Vill bara dela med mig här vad jag har fått inse, tyvärr.
Att alla platser och situationer inte passar sig för våra barn. (jag fattar ju detta men det är en sorg att helt och fullt inse det)
Jag Har såå sett framemot att kunna gå på lekland men den tanken är bara att skrota. För mkt intryck. Affären vissa tider likaså.
Jag förstår ju att det ibland inte går att undvika vissa saker, tex handla om man är ensamstående. Men i den mån det går är det bra att förlägga det när det funkar allra bäst, tex inte efter dagis när man redan är trött och som förälder har mindre tålamod.
Jag är på sluttampen i "Explosiva barn" och tillsammans med "5 gånger mer kärlek" har dessa två böckerna förändrat våra liv.
Vi var så desperata att vi till och med testade time out. Fruktansvärt! Tänk om vi vetat om detta då!
Frågade våra barnpsykologer förra veckan hur man undviker att curla, för mycket för det vill man ju inte heller.
Men svaret jag fick var att det kan man inte, man kan inte. Hon ställde frågan till mig om jag hade blivit curlad för mycket och nej, snarare för lite.
Jag försöker fortfarande få in detta i huvudet för det motsäger ju allt man läser osv.
Men det är bara att inse, våra barn är unika. De är mer än "vanliga" barn och ska behandlas på andra sätt samtidigt som de ska behandlas rätt - med respekt! (En hel del av hur vi umgås och "hanterar" våra barn skulle nog andra utan barn som våra må bra av att lära sig men för dem blir det inte lika stora konsekvenser om man inte gör "rätt")
Men det allra bästa i allt är att det aldrig är för sent att tänka om =)
Kram på er <3