Vi med explosiva barn!
*puffar*
När jag läser om era barn är det som att läsa om min son: mönsterbarn i förskolan men hemma... Disaster!! Han lever ut mest mot mig men det är nog för att han känner sig tryggast med mig. Hans utbrott går över hyfsat snabbt numera då vi lärt oss hantera dem ganska bra, men ibland kan han hålla på i timmar: skriker, kastar saker, bankar med fötterna mot väggen, sitter i trappen och gråter, slåss och "beter sig".
Jag, hans pappa och storebror går ofta omkring och bara väntar på nästa utbrott... Smått energidränerande. Vi har haft det såhär sen han föddes.
Igår var vi på en första träff inför förskoleklass (han blir 6 i höst) och det var INTE roligt. Vi skulle gå en tipspromenad tills med andra barn och föräldrar - för oss nya bekantskaper - och det slutade med att jag fick säga att han "är lite speciell, med lite speciella behov". Under tipspromenaden, ca 30 min, grät han 5 ggr, slog mig 1 g, skrek "jävla skitmamma" 1 g, gick mest och höll för öronen (i diket) och på slutet fick jag lov att bära honom för att han öht skulle gå med oss tillbaka till skolan. På skolan igen skulle alla barn fotograferas med sin fadder. Samtliga skuttade fram glatt inför barn och föräldrar (modigt, visst!) men min son började gallskrika och gråta så jag fick sitta på huk bakom honom för att inte synas på bilden!!
Jag var helt svettig och slut efter 1,5 timmar så det var en befrielse att få åka till jobbet och slippa alla medlidsamma blickar...
Nu har jag beställt "Explosiva barn" av Greene och ser fram emot upplyftande läsning!