Anonym (trött mamma) skrev 2012-02-16 12:19:39 följande:
Jag hittade just din tråd, TS. Känner igen mig mycket men min dotter är nu 6 år. Jag startade just en tråd om detta, och vi har barn i olika åldrar men vill ge en tröstkram. Hade det EXAKT som du, när min dotter var 3 fick jag också mycket blickar eftersom de antingen trodde att hon var ouppfostrad och /eller helt knäpp.
Jag sökte hjälp på BUP när hon var ca 3 1/2. Det hjälpte en del. Jag fick en del goda råd faktiskt som gjorde det hela lite bättre.
Hur går det på förskolan för din son?
Vem har initierat psykologkontakten?
Det var jag som tog kontakt. Första kontakten hade jag vid 2 års ålder för då orkade inte vi längre. Han var vaken i timmar varje natt och hade konstanta utbrott både natt som dag samt att han var extremt mammig (har varit hela tiden och han vill konstant bli buren, från dag 1 och än i dag när ha är över 3 år!).
Sedan har det hänt lite i våra liv men ingen förändring på sonen varken till det bättre eller det sämre. Vi har testat allt från födoämnesallergitester till metoder hitan och ditan.
På förskolan går det bra, hos pappa går det bra (vi är skilda och han bor där ca 1 natt i veckan). Han är extremt envis där också men hos pappa har han ingen direkt kontakt och han känner inte sin pappa så väl så där skärper han till sig. På förskolan kan han tjura i timmar men han skriker inte på samma sätt. Han drar sig undan och leker helst själv där osv.
Enligt psykologen så kan han ha en diagnos men än så länge är han för liten för att veta men han är helt klart ett "explosivt barn" enligt henne. Han har också en otrygghetskänsla till andra än mig enligt henne (beroende på saker som hänt i hans liv) så det kanske är så att han får ut all ledsamhet/trötthet/sorgsenhet/besvikelse hos mig och då blir det dubbelt upp. Han är också väldigt mammig som sagt och behöver extremt mycket närhet både dagtid och nattetid.