• LillSkruttet

Interjuvas av Amelia i morgon! Hjälp önskas..

Jag skulle vilja att det togs upp hur dåligt man kan må av att folk frågar "När ska ni skaffa" bar och "är det inte dags för barn snart" osv. Även om de inte vet något om hur man kämpar för att få en liten bebis någon gång, så tycker jag att det är okänsligt att ställa såna frågor. Men folk tänker inte ens på det och jag tycker att man ska ta upp det, så det får du gärna säga något om, för jag tror inte att jag är den enda som upplevt detta som väldigt jobbigt.

Lycka till!

• LillSkruttet

Har precis börjat prenumerera på Amelia, så det ska bli spännande att se när tidningen med "din" artikeln kommer med!

Måste bara säga att jag håller med Linda ivf om att det är jättesvårt att veta vart man ska vända sig och sedan att veta NÄR man kan söka hjälp. Har själv försökt i 2 år nu och varit gravid 2 ggr under den tiden, båda gångerna förra våren. Det slutade i mf båda gångerna och helt plötsligt föll vi mellan stolarna på KK. Man får hjälp om man försökt utan resultat i 1 år och man får hjälp om man gått igenom 3 mf. Vi satt mitt emellan, vi hade försökt lite mer än 1 år men hade ju varit gravid 2 ggr. Hade "bara" gått igenom 2 mf och det krävdes 3 för utredning. Fick tillslut (i nov-05) hjälp från en privat klinik och jag har precis tagit min första Pergokur.
    Vill bara säga att det kan vara jäkligt svårt att få hjälp också. Man kan känna sig VÄLDIGT ensam. Tur att såna här sidor finns!

*kram på er*

• LillSkruttet

Åh, måste ju inhandla Amelia om artikeln är med nu! Är ju så nyfiken!

Svar på tråden Interjuvas av Amelia i morgon! Hjälp önskas..