• pölsan

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Hej!

Är det okej att hoppa in i denna tråd även om det är mitt andra barn? Första kom till vid vårt tredje ivf-försök. Vore så skönt att ha några att vänta in VUL tillsammans med. Kommer inet våga känna mig gravid innan dess. Mycket oro. Jag har inte så mycket symtom, ser att alla ni inet heller har det. Skönt!

Hoppas ni har en bar söndag, pölsan 

• pölsan

Tack för väkomnandet

Nu har jag lagt till mig i listan. Väntan på VUL känns verkligen lång tycker jag. Håller tummarna för lyckat VUL Odessa! 

KVITTER, 31år: 
    ÄP 18/1 TD 8/2 VUL  24/2 BF ca 9/10 
    Jmelb, 33 år: ÄP 20/1 TD 7/2 VUL  1/3 BF ca 11/10 
    Caspianne, 39 år: ET 25/1 TD 10/2 VUL 3/3 
    Odessa, 32 år, ÄP 18/1 FET 25/1 TD 7/2 VUL 20/2
    Susanba, 39år, ÄP 24/1 ET 26/1 TD 11/2 VUL 6/3
    Volvofru, 33år, ÄP 16/1 ET 18/1 TD 2/2 BF ca 8/10
    Pölsan, 34 år. ÄP 27/1 ET 29/1 TD 14/2  VUL 6/3

• pölsan

Hej Rikolin! Då har du verkligen lång väntetid tills VUL. Fast å andra sidan så har du möjlighet att se en liten krabat där och inte bara en böna.

Susanba - Ja det känns som en evighet tills VUL! Har svårt att koncentrera mig på jobbet. Skjuter upp en massa saker och känner mig allmänt orolig. Försöker att inte tänka så mycket, det finns inget man kan göra liksom. Fast på torsdag så tänkte jag testa med ett sånt test med veckoindikator. I torsdags stod det 2-3 veckor på det, så nu borde det stå 3+ om hormonerna stiger.

Odessa - Då fortsätter jag hålla tummarna. Vad otroligt jobbigt det låter med bruna flytningar. Skönt att du får kolla läget imorgon.

Jag känner inget i mina bröst - det gör mig såklart orolig. Men det småspänner i underlivet, mår en del illa och känner mig något tröttare. Eftersom jag har varit gravid en gång så jämför jag hela tiden, och när det inte kämms som förra gången blir jag osäker. Men det är ju inget som säger att det ska kännas likadant!

kram, pölsan

• pölsan

Grattis och välkomna Pinkipie och aneleh001  Pinkipie, kan inte du också lägga till dig i listan?

Susanba - Som nån har svarat så finns det clearblu test där man kan få angivet hur många veckor man varit gravid. Men den slutar räkna vid 3+. Men om jag fick två till tre veckor förra veckan så borde det ha stigit nu. Det säger kanske inte så mycket, men då har ju i alla fall hormonnivåerna stigit.

volvofru - så förvirrande med veckorna. Vecka sju eller vecka nio är ju stor skillnad. Det som kan vara lite snurrigt ibland är att den räknar att t ex 7+2 är vecka sju och andra säger vecka åtta om det.

Odessa - Grattis Så skönt att såg bra ut! Simning ska var jättebra. Jag skulle kanske vara tveksam till simning om jag haft blödningar. Fast det kanske är dumt tänkt?

Jmelb - berätta om banden funkar! Illamående är väl det enda symtom jag själv känner av.

Hoppas ni andra i tråden har det bra
    pölsan 

• pölsan

Kvitter - När det står 3+ så innebär det minst tre veckor sedan befruktningen, vilket motsvarar graviditetsvecka 5 eller mer. Tror det står något också om att veckoresultatet kan bli tokigt om man väntar fler än ett barn och om man är längre in i graviditeten. Kanske blir för mycket hcg! Jag hoppas på ett 3+ imorgon bitti...

anneleh - så spännande att göra VUL så tidigt. Är det av någon särskild orsak?

Välkommen Lowa! Typiskt när det man skrivit försvinner. Själv har jag inte vågat räkna ut mitt BF än.

Hoppas ni har haft lagom med graviditetssymtom - tillräckligt för att känna sig lugn, inte så mycket att ni känner er sjuka.

pölsanHjärta 

• pölsan
    Nej Odessa! Så hemskt. Det är ett bra tecken att du kunde bli gravid, alldeles sant. Men så fruktansvärt tråkigt för er. Många många kramar.

Kvitter - Håller tummarna att du kan få pusta ut idag och känna att ni tagit ett stort kliv i rätt riktning.

Jag fick ett 3+ på graviditetstestet igår, kändes skönt. Även om det ju inte säger så mycket ändå. Jag försöker att inte tänka för långt in i framtiden men det är svårt att låta bli. Hur ska vi bo om det blir ett barn i oktober (vi bor i en tvåa nu, så fyra i en tvåa bli kanske lite trångt snabbt) HUr vi ska dela upp föräldrarledigheten... Tankarna flyger iväg snabbt. Jag mår också illa! Igår spydde jag lite i mun när jag kärde bil, sen kräktes jag en gång till på kvällen. Men jag är ledig idag, och när jag fått sova lite mer och kan ta det lugnare mår jag mindre illa.

Många kramar till er alla i tråden {#emotions_dlg.flower} 
  • pölsan

Grattis Kvitter! Hoppas du kan pusta ut lite grann i alla fall, det är mycket mindre risk till mf om allt såg bra ut. 

Susanba - Jag har tagit tempen då och då bara för att kolla... Men jag tror jag blir mest nojjig av det. Även om tempen i smitt ska vara högre vid graviditet så måste den ju kunna gå upp ochner en del ändå.

Igår hade jag nästan inget illamåendet alls, så då blev jag orolig. Men imorse spydde jag nästan igen. Suck, en dryg vecka kvar till VUL. Hoppas ni får en bra helg!

• pölsan

Nej anneleh! Hoppas att det är bra ändå. Jobbigt att vänta över en vecka. Kram!

• pölsan

Caspianne - Vilken skräckupplevelse! Så skönt att det slutade. Ca 30% av alla gravid har blödningar har jag hört. Det är ju var tredje, så det är verkligen vanligt. Hoppas myran mår bra!

En vecka kvar till VUL nu för min del. Segt! 

• pölsan

Roligt med några nya, välkomna hit

Känns bra att få läsa om era nojjor och gravidsymtom. Känner verkligen igen mig. Har testat sådana seabands nu i två dagar. Vet inte om jag tycker att de funkar mot mitt illamående. Att äta kan hjälpa, men äter jag för mycket får det motsatt effekt.

Hur har det gått med VUL?

Kramar, pölsan 

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?