• volvofru

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Hej!
    Vågar knappt skriva här... har testat postivit efter 8 ivf försök. Men två tidigare graviditeter har slutat med ma, så även om man hoppas, är man endast försiktigt optimistisk att det skall gå hela vägen.

Spännande att ni har fått tider för UL! I Halmstad har de märkliga rutiner så jag kan bara ringa ca 1vecka innan jag är i vecka 8 för att få en akuttid. De gör inga UL tidgare.

• volvofru

Har heller inga symtom, till mannens stora förtret... ;) så det känns lite lugnande att höra att alla inte spyr, har matnojor, har ont osv vilket mannen har fått för sig :)

• volvofru

Jag har heller inga symptom! Med lite vilja så är jag kanske lite öm om brösten, lite tröttare och hmmm....nej det var nog det :) Tänkte boka tid för VUL nästa vecka. Hoppas hoppas!

Är förrästen en Halmstadstös.

KVITTER, 31år:
    ÄP 18/1 TD 8/2 VUL  24/2 BF ca 9/10
    Jmelb, 33 år: ÄP 20/1 TD 7/2 VUL  1/3 BF ca 11/10
    Caspianne, 39 år: ET 25/1 TD 10/2 VUL 3/3
    Odessa, 32 år, ÄP 18/1 FET 25/1 TD 7/2 VUL 20/2
    Susanba, 39år, ÄP 24/1 ET 26/1 TD 11/2 VUL 6/3
    Volvofru, 33år, ÄP 16/1 ET 18/1 TD 2/2 BF ca 8/10

• volvofru

Haha, jag har oxå små bröst i vanliga fall... Har löst det genom att ta ut fusk kuddarna i bhn ;)

• volvofru

Tänker på dig Odessa, hopas det gick bra igår!!

Själv ska jag försöka ringa och boka tid för VUL idag. Är sjukt nervös redan!!

• volvofru

Suck. Blir så jävla trött på vården. Ringde och skulle boka tid för två veckor sen, men då fick jag antingen vänta till mitten på mars eller återkomma om två veckor för att boka en akuttid. Idag svarar de med att de inte har några tider denna veckan, men jag fick iaf nästa tisdag 28/2. MEN sen säger hon att eftersom jag hade min sista mens 3/1 är jag i vecka 7 då. Detta ifrågasätter jag och menar att det bli väl V9 men nej enligt hennes beräkningar är det så. 2 veckor hit el dit har ju ingen betydelse för världsfreden, jag vet, men just nu är detta ganska relevanta uppgifter för mig. Hjälp, va fan gäller?!?

• volvofru

Styrkekramar till dig Odessa!!!

Hoppas det gick bra för dig idag Kvitter!

Själv skall jag på VUL på tisdag och är livrädd. De få och väldigt diffusa graviditetstecknen jag har försökt inbilla mig är helt borta. Rynkar på näsan

• volvofru

Susanba, nej jag har ingen koll på min temp. Har heller inte hört att det ena eller andra är en indikation på något.

Aneleh001; det behöver inte betyda något. Vår Ivf klinik rekommenderar inte att man gör vul förrän tidigast V8 pga just osäkerheten. Det är en pina att vänta, men det är bättre att vänta lite längre och få korrekt besked än att de ska typ gissa och sen ändå få gå på återbesök. Tycker jag iaf. Du ska se att nästa besök blir tydligare och givetvis positivt!

• volvofru

Grattis jmelb!!!

Jag har oxå fått tillbaka två guldklimpar, men blir överlycklig oavsett en eller båda klarar sig.

Har själv fortfarande inga graviditetskänningar, vilket gör mig nervös.

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?