Inlägg från: Fröken Susidus |Visa alla inlägg
  • Fröken Susidus

Kejsarsnitt pga rädsla Linköping/Norrköping

Hejsan.
    Det skulle kunna ha varit jag som startat den här tråden för 3 år sedan.
    Jag fick prata med en underbar kurator på Vrinnevisjukhuset, Ulla Olofsson. Sen finns det en kanonbra läkare där som följt mig under två graviditeter. Minns inte hennes namn men hon är överläkare på förlossningen.

Fick beviljat snitt på en gång iallafall, det var aldrig ens en diskussion.

Hur går det för dig? Jag är övertygad om att allt kommer att gå jättebra.
    Skönt att du fått positiv feedback o tråden :)

• Fröken Susidus

Åh vad spännande! :) Hoppas att bebistillverkningen ger resultat snart ;)
    Vad avundsjuk jag blir, det är en sån spännande process att försöka göra barn och slutligen följa hela graviditeten fram till ett litet nyfött liv.

Agneta Werner heter iallafall världens bästa läkare! Hon var suverän för mig och har följt mig genom två graviditeter. Vet du att hon till och med fanns på stand-by så att avdelningen fick ringa in henne när hon var ledig om jag behövde henne :) En helt otrolig läkare som är förstående och öppensinnad.

Eftersom att vi pratar om vrinnevi måste jag även tipsa om att det finns en äldre sköterska där som är amningsexpert, utan henne hade jag aldrig lyckats att amma mitt första barn. Förstår att det känns som att det dröjer innan du har en bebis i famnen iofs ;)

Jag tror att har man rimliga skäl så får man snitt beviljat. När man är så pass rädd att man överväger att inte ens skaffa barn så är snitt det bästa alternativet.
    Jag fick även veta att för barnets del så är snitt säkrare än vaginalt, det är för mamman riskerna ökar men det är ändå ett ganska enkelt ingrepp.

Personalen på vrinnevi var kanon och de lyssnade verkligen på mig. Jag fick avskilt rum för att slippa andra män och inte en enda man fick komma i närheten. Nu är det ju olika förstås men för mig var det viktigt i en så pass utsatt situation att jag garanterades att inte bli överraskad av att det plötsligt kom in en man på rummet.

Faktiskt så kände jag mig så pass säker och trygg med hjälp av kuratorn att jag födde nummer två vaginalt. Nu behöver det ju inte vara ett mål för dig, snitt är skitbra! :) Men för mig kändes det som en seger att jag vågade till sist. Men blir det en nummer tre blir det nog kanske snitt igen. Får se.

• Fröken Susidus

Vilka förberedelser pratar du om "barnlängtan88"?
    Jag minns inga sådana som var som övergrepp?

Kateter är väl det otäcka jag kan tänka mig men den fick jag satt efter bedövningen, tror inte de är omöjliga på den punkten.

Alldeles bekvämt kan det väl aldrig vara att få ut ett barn hur det än kommer ut. Det är trots allt en 3 kilos människa som vuxit fram ut magen och som på ett eller annat sätt ska ut.
    Jag hade ont i magen efter snittet, huden var öm.. Men det gick över relativt fort.

Svar på tråden Kejsarsnitt pga rädsla Linköping/Norrköping