Kejsarsnitt pga rädsla Linköping/Norrköping
Ville bara säga att du inte är ensam. Men jag försöker få min vilja igenom i Eskilstuna just nu.
Lycka till!
Ville bara säga att du inte är ensam. Men jag försöker få min vilja igenom i Eskilstuna just nu.
Lycka till!
Ja det är första för mig också. Och jag tänker inte godkänna ett nej! Säger min första läkare nej, så går jag till nästa osv. Har pratat jättemycket med folk här som blivit beviljade snitt pga rädsla och det ska inte alls vara en omöjlighet! Fick till och med namnet på en läkare i Stockholm som en tjej fått beviljat snitt av redan innan hon blev gravid.
I mitt huvud finns inget alternativ. Min man vet hur otroligt dåligt jag mår av att bara tänka på en vaginal förlossning. ALLA kvinnor i min släkt på både mammas och pappas sida har haft svåra, tunga förlossningar. ALLA har legat 3-5 dygn med att få ut ALLA sina ungar.
Jag tänker se till att få ett snitt. Så är det bara.
Kan rekommendera tråden:
Kejsarsnitt= Supernöjd!
Ååh vad skönt att höra! Jättebra att du får hjälp så tidigt! Jag önskar dig all lycka till på vägen.
Vill du, så får du jättegärna skicka personligt meddelande till mig här på familjeliv, så kan vi vara varandras bollplank och jag kan berätta hur jag går till väga under min resa.
Ta hand om dig <3
All lycka till till dig! Du ska se att du kan släppa oron lite i taget, så fort du märker att det inte är omöjligt att få snitt. Idag är jag mest bara bestämd, inte så mycket orolig. Kram på dig!
Ååh vad skönt att höra!!! :D
Tyvärr fick jag ett litet bakslag i veckan som var.
Min barnmorska ringde och sa att hon missuppfattat allting och att jag inte alls kunde hoppa över att träffa aurora och gå direkt till läkartid, hur säker jag än är på min sak.
Så nu sitter jag och väntar på att dom ska ringa från förlossningen i E-tuna för ett besök där, samt samtal med aurorabarnmorska. Allt detta gör saker bara ännu värre för mig! Ångesten är enorm! Jag vill verkligen inte gå en rundtur på förlossningsavdelningen och försöka bli övertalad om hur bra det är med en vaginal förlossning.
Jag har redan bestämt mig! Allt det här gör är att dra ut på min plåga. Allt jag önskar är att jag kunde få ett besked om snitt NU, så jag kunde sova på nätterna och slippa gå och må konstant dåligt över detta.
Grejen är att på ultraljudet förra tisdagen visade det sig att min moderkaka ligger helt fel, så det kanske inte finns något alternativ iaf. Jag kanske MÅSTE bli snittad. Ge mig mitt J*VLA snitt, så slipper Alla bekymra sig för det! (Ursäkta ordvalet i min frustration)!
Jag tog tag i saken i egna händer och skickade ett låååångt mail till förlossningens överhuvud där jag berättade om min rädsla. 5 min senare ringde hon upp. Efter det skrev hon ut mailet och gav till auroran som jag ska träffa. Senare samma kväll ringde även hon upp. Hon var hur gullig som helst. JAG BLEV HÖRD!
Hon lovade att deras jobb inte gick ut på att få alla att föda vaginalt, utan att jag skulle få ett alternativ som gör mig så lugn och trygg som möjligt. Hon sa att hon var inte den som kunde lova mig ett snitt, men att hon kunde skynda på processen, så jag får träffa en läkare så fort som möjligt. Sedan fick jag en ny tid till henne, en vecka tidigare, som hon skulle ta på övertid. Så ska dit på torsdag. Känns kanon! Nu kan jag sova om nätterna igen.
Kommer alltid vara stolt över mitt "MIRAKEL-MAIL" :D
Idag har jag mitt första möte med aurora. Väldigt nervöst måste jag säga... Håll tummarna för att allt går bra nu!
Mötet gick jättebra. Fick träffa en jättemysig kvinna som heter Agneta Jansson. Jag har nu fått en läkartid den 27/3, då jag förhoppningsvis får mitt snitt beviljat.
Agneta sa att man kan inte tvinga någon att föda vaginalt, som så säkert vet vad hon vill och som inte kan tänka sig att föda på "vanligt" sätt. Vilket kändes väldigt betryggande att höra :)
Så jag ser fram emot min läkartid nu och hoppas verkligen att jag kan få ett datum då, så jag vet vad jag ska ställa in mig på :)
Tusen tack!! <3
idag har jag fått mitt snitt beviljat!!! lyckan är total!!! :d
Och min är tvärtom! Att föda vaginalt finns inte på min världskarta!! Det finns inte!
Det är klart det finns mardrömshistorier. Men det finns det även massor av vid "vanliga" förlossningar.
Jag är helt säker på min sak.