Inlägg från: Kokosflingor |Visa alla inlägg
  • Kokosflingor

Kejsarsnitt pga rädsla Linköping/Norrköping

lindaberg skrev 2012-02-08 20:34:25 följande:
    Ville bara säga att du inte är ensam. Men jag försöker få min vilja igenom i Eskilstuna just nu.
    Lycka till!
    Hejsan! Jag bor i Eskilstuna. Jag vill gärna följa dig och hur det går för dig med att få igenom kejsarsnitt i Eskilstuna då jag själv är fruktansvärt förlossningsrädd. Så om du vill får du gärna skriva här i tråden hur det har gått. Tack isåfall! Och lycka till!! Hoppas du får kejsarsnitt =)
  • Kokosflingor
    lindaberg skrev 2012-03-06 09:13:23 följande:
    Tyvärr fick jag ett litet bakslag i veckan som var.
    Min barnmorska ringde och sa att hon missuppfattat allting och att jag inte alls kunde hoppa över att träffa aurora och gå direkt till läkartid, hur säker jag än är på min sak.
    Så nu sitter jag och väntar på att dom ska ringa från förlossningen i E-tuna för ett besök där, samt samtal med aurorabarnmorska. Allt detta gör saker bara ännu värre för mig! Ångesten är enorm! Jag vill verkligen inte gå en rundtur på förlossningsavdelningen och försöka bli övertalad om hur bra det är med en vaginal förlossning.
    Jag har redan bestämt mig! Allt det här gör är att dra ut på min plåga. Allt jag önskar är att jag kunde få ett besked om snitt NU, så jag kunde sova på nätterna och slippa gå och må konstant dåligt över detta.

Grejen är att på ultraljudet förra tisdagen visade det sig att min moderkaka ligger helt fel, så det kanske inte finns något alternativ iaf. Jag kanske MÅSTE bli snittad. Ge mig mitt J*VLA snitt, så slipper Alla bekymra sig för det! (Ursäkta ordvalet i min frustration)!
    ojoj :/ Fasen att du ska behöva stå ut med att gå typ en rundvandring på förlossningen o.s.v. och jobbigt att de hela tiden måste försöka övertala en :/. Känns som en riktig jäkla kamp att få igenom ett snitt. Men stå på dig! Jag håller alla tummar och tår för dig! Kram!
  • Kokosflingor
    lindaberg skrev 2012-03-09 11:19:25 följande:
    Jag tog tag i saken i egna händer och skickade ett låååångt mail till förlossningens överhuvud där jag berättade om min rädsla. 5 min senare ringde hon upp. Efter det skrev hon ut mailet och gav till auroran som jag ska träffa. Senare samma kväll ringde även hon upp. Hon var hur gullig som helst. JAG BLEV HÖRD!
    Hon lovade att deras jobb inte gick ut på att få alla att föda vaginalt, utan att jag skulle få ett alternativ som gör mig så lugn och trygg som möjligt. Hon sa att hon var inte den som kunde lova mig ett snitt, men att hon kunde skynda på processen, så jag får träffa en läkare så fort som möjligt. Sedan fick jag en ny tid till henne, en vecka tidigare, som hon skulle ta på övertid. Så ska dit på torsdag. Känns kanon! Nu kan jag sova om nätterna igen.
    Kommer alltid vara stolt över mitt "MIRAKEL-MAIL" :D
    ÅÅåå, grattis, bra kämpat!! Jättebra att du skickade ditt mail! :D härligt att bli hörd! Nu håller jag tummarna för att allt ska gå bra i fortsättningen också och på mötet :D Lycka till!!!!
  • Kokosflingor
    lindaberg skrev 2012-03-15 09:58:17 följande:
    Idag har jag mitt första möte med aurora. Väldigt nervöst måste jag säga... Håll tummarna för att allt går bra nu!
    Hej, hur har det gått??? Jag försöker följa (speciellt dig) då jag har för mig att du bor i Eskilstuna (jag också) :). Så hur gick det på mötet med aurora?
  • Kokosflingor
    lindaberg skrev 2012-03-16 07:06:54 följande:
    Mötet gick jättebra. Fick träffa en jättemysig kvinna som heter Agneta Jansson. Jag har nu fått en läkartid den 27/3, då jag förhoppningsvis får mitt snitt beviljat.
    Agneta sa att man kan inte tvinga någon att föda vaginalt, som så säkert vet vad hon vill och som inte kan tänka sig att föda på  "vanligt" sätt. Vilket kändes väldigt betryggande att höra :)
    Så jag ser fram emot min läkartid nu och hoppas verkligen att jag kan få ett datum då, så jag vet vad jag ska ställa in mig på :)
    Ååå, det låter ju toppen!! Hoppas det går super när du träffar läkaren sen också
    Lycka till!
  • Kokosflingor
    lindaberg skrev 2012-03-27 21:09:17 följande:
    idag har jag fått mitt snitt beviljat!!! lyckan är total!!! :d
    Grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Kokosflingor
    lindaberg skrev 2012-03-29 09:12:04 följande:
    Och min är tvärtom! Att föda vaginalt finns inte på min världskarta!! Det finns inte!

Det är klart det finns mardrömshistorier. Men det finns det även massor av vid "vanliga" förlossningar.
    Jag är helt säker på min sak.
    Jag är också helt säker på min sak. Jag har varit förlossningsrädd i flera år och får ångest varje gång jag tänker på en vaginal förlossning. Nu planerar inte ens jag barn ännu men idag mailade jag till och med till någon vårdenhetschef på Mälarsjukhuset för hjälp, jag vettetusan vad den personen kommer att svara men jag frågade om de inte kan skriva in i någon journal att jag är (galet) förlossningsrädd så att jag sedan har det som bakgrund när jag längre fram ska kämpa för kejsarsnitt :P :) Är man rädd så är man..
Svar på tråden Kejsarsnitt pga rädsla Linköping/Norrköping