lindaberg skrev 2012-03-06 09:13:23 följande:
Tyvärr fick jag ett litet bakslag i veckan som var.
Min barnmorska ringde och sa att hon missuppfattat allting och att jag inte alls kunde hoppa över att träffa aurora och gå direkt till läkartid, hur säker jag än är på min sak.
Så nu sitter jag och väntar på att dom ska ringa från förlossningen i E-tuna för ett besök där, samt samtal med aurorabarnmorska. Allt detta gör saker bara ännu värre för mig! Ångesten är enorm! Jag vill verkligen inte gå en rundtur på förlossningsavdelningen och försöka bli övertalad om hur bra det är med en vaginal förlossning.
Jag har redan bestämt mig! Allt det här gör är att dra ut på min plåga. Allt jag önskar är att jag kunde få ett besked om snitt NU, så jag kunde sova på nätterna och slippa gå och må konstant dåligt över detta.
Grejen är att på ultraljudet förra tisdagen visade det sig att min moderkaka ligger helt fel, så det kanske inte finns något alternativ iaf. Jag kanske MÅSTE bli snittad. Ge mig mitt J*VLA snitt, så slipper Alla bekymra sig för det! (Ursäkta ordvalet i min frustration)!
ojoj :/ Fasen att du ska behöva stå ut med att gå typ en rundvandring på förlossningen o.s.v. och jobbigt att de hela tiden måste försöka övertala en :/. Känns som en riktig jäkla kamp att få igenom ett snitt. Men stå på dig! Jag håller alla tummar och tår för dig! Kram!