• IceCloud

Kejsarsnitt pga rädsla Linköping/Norrköping

Jag kände som dig innan jag blev gravid. Jag SKA ha kejsarsnitt! Jag tänker aldrig föda på vanligt vis.
    Sen blev jag gravid o jag hade fortfarande dessa tankar men när veckorna gick tänkte jag efter mer o mer o jag accepterade en vaginal förlossning. Till slut såg jag fram emot det!
    Fick tyvärr inte uppleva det iaf sen eftersom det blev akutsnitt efter 2 dygn med värkar.
    Jag har ingen övergreppsbakgrund men jag kan iaf försöka sätta mig in i hur du tänker angående förlossning/snitt.
    Dina tankar kan ändras under vägens gång...

☆ Vincent ☆ 110817
  • IceCloud
    Ravenna skrev 2012-02-15 10:40:49 följande:
    Mina känslor kommer inte att ändras angående detta. Det sitter för djupt. Det ligger inte i min personlighet att acceptera sånt här och jag är envis som synden. Det ligger helt enkelt inte i min personlighet att acceptera den typen av risker för någon annans skull och jag har ingen som helst önskan att riskera att mitt barns födelse ska förknippas med övergreppskänslor. Och även om någon mot all förmodan övertygade mig känslomässigt om att förlossning möjligen skulle kunna vara okej så skulle ingen kunna övertyga mig rationellt om att det är värt riskerna. Även om jag kände mig emotionellt okej med en förlossning så skulle jag ändå vilja göra snitt eftersom jag ser det som det överlägset mindre riskfyllda alternativet för både mig och bäbisen.
    Ok, jag hoppas du får igenom din önskan o blir tagen på allvar! Önskar dig lycka till på vägen!
    ☆ Vincent ☆ 110817
Svar på tråden Kejsarsnitt pga rädsla Linköping/Norrköping