Kejsarsnitt pga rädsla Linköping/Norrköping
Stå på er! Det gäller att visa vad man vill tidigt och inte tveka! Jag lyckades bli beviljad snitt i gbg ganska direkt och här ska det tydligen vara svårt!
Stå på er! Det gäller att visa vad man vill tidigt och inte tveka! Jag lyckades bli beviljad snitt i gbg ganska direkt och här ska det tydligen vara svårt!
Jag fick också gå på samtal, både aurora och läkare. De förstod att jag mådde så dåligt av min rädsla att det inte skulle vara möjligt för mig att föda naturligt. Man får förklara att man mår dåligt, har svårt att sova pga oro, att det påverkar ens vardag osv. Är man väldigt rädd så är det ju psykisk ohälsa, alltså är det någon form av medicinsk orsak ändå!
Är säker på att du kommer få den hjälp du behöver om du blir gravid, speciellt om du har en händelse som du tror ligger bakom. Jag läste på ganska mycket innna jag blev gravid och vad jag förstod då så kan sjukvården inte tvinga dig att föda vaginalt om du inte vill. Det finns många kvinnor som har förlossningsrädsla och där barmorskor och läkare ser att rädslan går att övervinna. Men i vissa fall handlar det mer om en skräck/fobi och man inser att ett snitt är det bästa. Man ska må bra när man är gravid och kunna njuta av barnet i magen och se fram emot barnets ankomst. För mig va det så, inte förren jag fick snitt beviljat kunde jag börja längta efter barnet. Tro på sjukvården och att de kommer hjälpa dig.
Redan aurora! Där ser du :) Va bra!