Vill ha barn 2012
Hej allihopa!
Här har ni en till som försöker i all förtvivlan. Jag kanske inte har försökt lika länge som er och jag är ännu bara 22. Men längtan är nog lika stor för det. Men hänger gärna på här! :)
Mellan 13 och 18,5 års ålder hade jag en pojkvän, jag blev på smällen - av misstag, sådär som ´dom flesta tonåringar lyckas med. Men att vid 15 års ålder bli mamma kändes inte direkt aktuellt. Tid för abort bokades, några dagar innan tiden fick jag missfall. Skönt, tänkte jag då, nu slipper jag göra en abort, kroppen tog hand om det själv. Vi gick vidare och jag började käka p-piller (trionetta) och trivdes bra med dessa.
19 år och 3 månader hittade jag mig en ny hälft, vi är nu sambo sedan två år tillbaka och han började prata om barn för ca 1½ år sedan. Då jag har flera bröder, den yngsta 4 år, så var jag inte allt för tänd på tanken av ett eget barn. Någon månad gick och jag tänkte på detta ofta tills vi i mars förra året bestämde oss för att försöka. Jag slutade med mina piller i mars/april och 11/7-11 fick vi två streck på stickan. Det gick med andra ord ganska snabbt att få till det. Lyckan varade dock bara till början av augusti då missfall nummer två var ett faktum. 6 månader seare sitter jag här, just fått mens och svär alla ramsor jag bara kan komma på.
Mitt liv är uppdelat i 3 veckor av ilska, ledsamhet sen är det 10 dagar av förväntan och hopp. Äl kommer på dagen, mensen 10-11 dagar efteråt. Nu har jag även börjat fundera, är lutelfasen för kort kanske? Ägget kanske aldrig hinner fastna innan mensen kommer?
Vi har provat bisolvon-metoden och föregående månad provade jag med rosenrot. Ingenting händer. Bara denna jävliga mens..
Hoppet är det sista som överger människan sägs det och det har man fått känna av nu. För nu lever vi bara på hoppet och hoppas att vi blir gravida och får gå igenom en graviditet under 2012.
MVH NLAL