• Sisisisi

Hjälp! Tips på bältesstol som ryms mellan 2 bakåtvända stolar emottas tacksamt!

Jag skulle välja en bältesstol utan horn för att förenkla att knäppa fast bältet. britax adventure, maxicosi fero eller be safe izi up.
     Det är ju svårt att råda eftersom bilar är så olika. I vår ena bil får vi lätt plats med tre stolar, oavsett storlek på dem. I andra bilen har vi en bakåtvänd och en bältesstol. Får plats med en liten bilkudde men ingen bältesstol. I pappas bil får ingenting plats i mitten...

Ni måste nog åka och prova, kanske måste ni även byta ut de bakåtvända stolarna. Borde det inte vara enklare att ha en bakåtvänd i mitten och bältesstolen bakom föraren?    

• Sisisisi

I vår Cheva Avalanche får allt plats, i v70:n får en liten kudde plats, i Mondeon får inget plats mellan våra stolar Om jag skulle få en trea skulle jag vilja ha en VW Touran, lagom stor bil som ger väldigt bra plats i baksätet.

• Sisisisi
    kiwi81 skrev 2012-02-10 12:37:13 följande:
    Oj! Vad bra att du skriver detta! Vi har nämligen funderat på just en Mondeo, då vi hört att de ska vara fantastiskt rymliga! Vilken årsmodell har ni? Och vilka stolar har ni? VW Touran är verkligen jätte fin, men tyvärr över vår budget!   Bra att veta att v70 är rymligare än Mondeo i alla fall! 

Tror att mondeon är en -04. Den är verkligen jätterymlig, fast åt andra hållet! I framsätet sitter man hur bra som helst Till skillnad mot i v70:n där jag sitter trångt i fram och sambon väldigt trångt! Barnen sitter i Britax Multi-tech (bakåt) och Britax KidPLus (framåt).

Inte det lättaste med bilar Skoda Superb ska ju vara jättestor i baksätet, har ingen koll på vad den kostar dock...
Svar på tråden Hjälp! Tips på bältesstol som ryms mellan 2 bakåtvända stolar emottas tacksamt!