• Anonym (C)

Bebis HATAR näsfrida. Hjälp!

Ibland (inte för ofta) är snorsugen ett måste för oss. Vår 10 månaders allmäntillstånd blir så otroligt mycket bättre. Går från grinig och ledsen till sitt vanliga glada jag. Sover sen också mycket lugnare och bättre. Antagligen för att det obehagliga trycket i näsan och bihålorna lättar när allt segt slem och stora kråkor försvinner. De har ju inte möjlighet att göra sig av med det på annat sätt än att vi hjälper dem.

Mitt tips är att spraya näsan med koksalt sprayen några minuter innan. Låter sen bebis hålla i och ?leka? med snorsugen bara för att se att den inte är farlig. Tar sen snorsugen och suger lite försiktigt på magen och kinderna även där för att visa att den inte är farlig. Lägger mig bredvid bebis och med en kudde mot bebis andra sida. Blir lite mer som att man omfamnar än helt håller fast. Sen är det bara att försöka vara så målinriktad och så snabb som man bara kan och suga ut snoret. Det är absolut inte uppskattat och det blir att man måste ?hålla i? lite under några sekunder men upplevelsen är att det blir betydligt mindre gråt och att bebis slipper hamna i panik genom att man avdramatiserar snorsugen en stund innan 😊

Svar på tråden Bebis HATAR näsfrida. Hjälp!