• chariots

Unga Föräldrar Snacket!

Grazzy skrev 2012-02-07 14:22:14 följande:
    Ja det är nog så jag tänker också. Jätte bra att ni hade allting klart, jag är imponerad!
    Men det är ju som du säger, att bor man hemma och planerar leva på bidrag är det inget man ska sträva efter. Kul att höra någon det gick bra för trots ung ålder, inte många som är så unga och haft allting klart för sig.

Flera vill jag gärna höra åsikter ifrån!     
    Sen har det ju varit lättare för henne p.g.a. att hennes sambo var så pass äldre och hade jobb och så. Utan honom hade hon ju fått leva väldigt annorlunda.
    Alexande 11.08.30 / Justababy.blogg.se
  • chariots
    Elvis Mamma skrev 2012-02-07 21:26:59 följande:
    Chariots: Fast utan honom hade jag aldrig skaffat barn. Vi planerade vår son tillsammans, vi flyttade till lägenheten tillsammans, planerade vårat liv ihop! Hade jag inte mött honom hade jag inte haft min son idag å jag hade inte varit gravid med vårat andra barn! Nog för att jag älskade barn redan innan jag mötte min sambo men tanken på att bara bli gravid med någon för att få ett barn den fanns aldrig där utan våran son planerade vi tillsammans å som sagt hade jag inte träffat min sambo hade jag inte haft min son idag.
    Nej, men det var inte så jag menade. Jag menade mer att det är helt annorlunda att vara 15 år och mamma när pojkvännen och pappan är lika gammal än när pojkvännen är äldre. Så inget mot er så, utan mer bara att det känns inte riktigt som samma sak. Även om du var ung, så var ju inte ditt liv som en annan ung mamma som vars pojkvän är lika gammal. :)
  • chariots
    Grazzy skrev 2012-02-10 10:15:06 följande:
    Beror kanske lite på hur gammal din sambo är då undrar jag. Som 15 åring och ha en jämngammal partner dessutom, tror jag inte man är självförsörjande precis.

Varför väljer ni som fått barn så pass unga som 15 år, att skaffa barn med någon som är runt 20? Skulle kännas konstigt för mig om jag hade en kille som var 5-6 år äldre och började prata barn redan då  
    Jag blev gravid som 15 åring och pappan och pojkvännen är född samma år som mig och vi betalar alt för oss 3 och betalar även till pojkvännens mamma som vi hyr en stor källarvåning av. Det är knapert men det går. Sen driver jag en liten verksamhet och får in extra pengar för det. Men om vi skulle bo i egenlägenhet så hade det aldrig gått med dom pengarna vi har. Så då hade man inte varit självförsörjande. S
  • chariots

Tycker samtidigt det är fel när någon säger "jag är 15-16-17 och självförsörjande och vi behöver ingen hjälp från soc" det dom glömmer är att dom lever totalt på deras äldre sambo/pojkvän.

Vi kommer behöva få leva på soc lite mindre än ett år lite längre fram när jag också börjar skolan och ja det är väl inte det ultimata men jag är glad att jag vet att vi inte kommer behöva leva på det längre än så. :)

Svar på tråden Unga Föräldrar Snacket!