Unga Föräldrar Snacket!
Jag blev planerat gravid som 15 åring å det fanns inget jag hellre ville än att skaffa barn å jag var helt på det klara med vad det innebar. Jag och min sambo som är 5 år äldre bodde i en lägenhet, sambon hade körkort och fast jobb, jag pluggade och allting har fungerar utan problem. Idag är sonen snart 6 år, vi bor fortfarande tillsammans och snart ska vi flytta till hus och till sommaren beräknas barn nummer två anlända. Jag har pluggat klart och har jobb, sambon har ett välbetalt jobb å vi har aldrig behövt leva på vare sig bidrag eller våra föräldrar och vi har heller aldrig haft något behov av att ens ha barnvakt åt våran son. Vi är som vilken Svensson familj som helst så nej att vara mamma är inte en ålder å att bli mamma är det bästa som hänt mig. Jag älskar familjelivet! Däremot tycker jag inte att man ska planera och skaffa barn om man inte vet vad det innebär, tycker det är helt fel att någon som fortfarande bor hemma planerar barn för att sedan leva på bidrag och låta ens föräldrar ta hand om allt. Skaffar man barn ska man kunna stå på egna ben och själv försörja barnet!