Går du och din partner och lägger er samtidigt?
Jag har en fundering kring det här med att sova tillsammans som par. Jag och min sambo sover tillsammans, på nätterna, under samma täcke till och med. Så långt är jag nöjd.
Men det som jag har som problem är att jag vill att vi ska lägga oss samtidigt i sängen, mysa, prata och bara somna tillsammans. Jag förstår att det ibland inte går, men det är i så långa perioder i stäck att jag knappt kommer ihåg när vi senast lade oss samtidigt.
Till saken hör att han tycker att jag går och lägger mig så fort. Tex. vi ser på en film. När den är slut så hoppar jag i duschen och gör mig klar inför sängen (ca 20-30 min). Han tycker att allt gick så fort så han inte hann med att göra sina grejer (borsta tänderna, rasta hunden för en sista kissrunda som tar max 10 min, ev plocka tvätten).
Tänker jag helt tokigt här eller har jag rätt? Jag kanske är töntig som har såna önskningar med att få somna tillsammans vore hur mysigt som helst..
PS. Till er som kommer att posta "men prata med honom då för att sitta här". Jag har redan gjort det. Jag har sagt det väldigt tydligt och ofta, men han verkar inte förstå hur viktigt jag tycker att det är. DÄRFÖR ställer jag er frågan, hur gör ni? Alltså, jag vill bara höra era åsikter inte vad jag ska säga till honom.