• Anonym

Går du och din partner och lägger er samtidigt?

Jag har en fundering kring det här med att sova tillsammans som par. Jag och min sambo sover tillsammans, på nätterna, under samma täcke till och med. Så långt är jag nöjd.

Men det som jag har som problem är att jag vill att vi ska lägga oss samtidigt i sängen, mysa, prata och bara somna tillsammans. Jag förstår att det ibland inte går, men det är i så långa perioder i stäck att jag knappt kommer ihåg när vi senast lade oss samtidigt.

Till saken hör att han tycker att jag går och lägger mig så fort. Tex. vi ser på en film. När den är slut så hoppar jag i duschen och gör mig klar inför sängen (ca 20-30 min). Han tycker att allt gick så fort så han inte hann med att göra sina grejer (borsta tänderna, rasta hunden för en sista kissrunda som tar max 10 min, ev plocka tvätten).

Tänker jag helt tokigt här eller har jag rätt? Jag kanske är töntig som har såna önskningar med att få somna tillsammans vore hur mysigt som helst..

PS. Till er som kommer att posta "men prata med honom då för att sitta här". Jag har redan gjort det. Jag har sagt det väldigt tydligt och ofta, men han verkar inte förstå hur viktigt jag tycker att det är. DÄRFÖR ställer jag er frågan, hur gör ni? Alltså, jag vill bara höra era åsikter inte vad jag ska säga till honom.

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Går du och din partner och lägger er samtidigt?
  • Anonym (D)
    Anonym skrev 2012-02-07 09:36:19 följande:
    Som många skriver, intressant hit och dit. Ja, jag råkade göra fel med min sk "quiz", första gången förstår ni. Men jag ska inte förklara bort mig för det.

Många här verkar tro att jag kräver att min sambo ska lägga sig exakt samma tid som mig, varenda dag. Det är helt fel uppfattat. Min fråga var om ni andra gör det, inte pajkastning på andra. spec mig som är så himla "krävande".

Jag förstår fullt ut att OM han inte vill sova samtidigt som mig, så gör han det inte såklart. Är ni med? Bra. Men om han själv säger att han VILL och BEHÖVER lägga sig samtidigt som jag egentligen, då är det väl inte jag som tvingar och kräver min älskade att lägga sig tidigre än vad han egentligen vill?

Jag har gått ut med hunden, plockat disken, väntat på honom osv. Listan kan göras lång. Ordagrant. Han hittar på nya saker i sin "göra lista" hela tiden, som han själv får ångest av när jag stoppar upp honom och frågar om det är nödvändigt att sortera papper efter 23 på en vardag.

Det mest intressanta är hur alla tolkar det jag skrev och vilken dålig stämning det är, tycker jag. Jag bad er b*tterfittor hålla er undan om ni inte kunde ge ett normalt svar, inte vad jag borde göra och inte göra

Det verkar som att han har svårt att komma till ro. Själv har jag kommit underfund med att min sambo inte tycker att det känns som läggdags så länge jag är uppe, utan det är först när det är helt tyst och stilla hemma som han börjar känna att natten närmar sig. Men jag har tyvärr inga tips på hur man ändrar en sådan sak...
  • 1416
    Anonym (D) skrev 2012-02-07 09:43:24 följande:
    Det verkar som att han har svårt att komma till ro. Själv har jag kommit underfund med att min sambo inte tycker att det känns som läggdags så länge jag är uppe, utan det är först när det är helt tyst och stilla hemma som han börjar känna att natten närmar sig. Men jag har tyvärr inga tips på hur man ändrar en sådan sak...
     aaa precis är det så som du beskriver det..så länge ens partner är uppe så tycker man att det inte är läggdags än
  • Hope03

Ja vi lägger oss samtidigt på vardagar. Vi spelar lite spel på mobilen, pratar lite och sen hinner oftast jag somna först medan jag väntar på min tur att få spela :)

• sandy76

Det är inte ofta som vi lägger oss samtidigt då han är mer kvällsmänniska än mig.

• Anonym
    Anonym (D) skrev 2012-02-07 09:43:24 följande:
    Det må vara så som du skriver. Han kanske helt enkelt inte kan sova när jag är vaken än, det känns inte stillsamt nog. Men det är en annan femma, om man inte kan eller har något "problem", så det ändrar ju utgångspunkten kan man säga..
  • fläta
    Anonym skrev 2012-02-07 09:36:19 följande:
    Som många skriver, intressant hit och dit. Ja, jag råkade göra fel med min sk "quiz", första gången förstår ni. Men jag ska inte förklara bort mig för det.

Många här verkar tro att jag kräver att min sambo ska lägga sig exakt samma tid som mig, varenda dag. Det är helt fel uppfattat. Min fråga var om ni andra gör det, inte pajkastning på andra. spec mig som är så himla "krävande".

Jag förstår fullt ut att OM han inte vill sova samtidigt som mig, så gör han det inte såklart. Är ni med? Bra. Men om han själv säger att han VILL och BEHÖVER lägga sig samtidigt som jag egentligen, då är det väl inte jag som tvingar och kräver min älskade att lägga sig tidigre än vad han egentligen vill?

Jag har gått ut med hunden, plockat disken, väntat på honom osv. Listan kan göras lång. Ordagrant. Han hittar på nya saker i sin "göra lista" hela tiden, som han själv får ångest av när jag stoppar upp honom och frågar om det är nödvändigt att sortera papper efter 23 på en vardag.

Det mest intressanta är hur alla tolkar det jag skrev och vilken dålig stämning det är, tycker jag. Jag bad er b*tterfittor hålla er undan om ni inte kunde ge ett normalt svar, inte vad jag borde göra och inte göra
    Bitterfittor? Folk har bemödat sig om att svara hur de gör och hur de är. Och i mitt fall kom jag med ett förslag på hur du kunde göra. Det står inte i trådstarten att du redan gjort som jag föreslog så det var svårt att veta. 

Den dåliga stämningen tycker jag du står för själv. Du har fått högst normala svar, att du tolkar dem som du gör får du väl hålla dig själv ansvarig för. Du kanske inte tillhör dem som bör ställa frågor i öppna forum. 
  • Anonym (J)

På vardagarna lägger han sig för tidigt, när ungarna somnat för han går upp jättetidigt. Då är jag fortfarande pigg, kan inte gå och lägga mig redan kl 21. Sitter uppe till iaf 23-23.30. Men på helgerna så sitter han uppe till långt efter midnatt men det orkar inte jag. Så det är inte så ofta vi lägger oss samtidigt och gör vi det så har båda jättesvårt att somna..lite konstiga kanske men det fungerar bra ändå!

• Anonym
    fläta skrev 2012-02-07 10:02:16 följande:
    Bitterfittor? Folk har bemödat sig om att svara hur de gör och hur de är. Och i mitt fall kom jag med ett förslag på hur du kunde göra. Det står inte i trådstarten att du redan gjort som jag föreslog så det var svårt att veta. 

Den dåliga stämningen tycker jag du står för själv. Du har fått högst normala svar, att du tolkar dem som du gör får du väl hålla dig själv ansvarig för. Du kanske inte tillhör dem som bör ställa frågor i öppna forum. 
    Lätt att ta åt dig, borde jag fråga dig?

Jag syftade nu inte på ditt svar, men om du läser min ts så kanske du förstår frågan bättre Läs:

"PS. Till er som kommer att posta "men prata med honom då för att sitta här". Jag har redan gjort det. Jag har sagt det väldigt tydligt och ofta, men han verkar inte förstå hur viktigt jag tycker att det är. DÄRFÖR ställer jag er frågan, hur gör ni? Alltså, jag vill bara höra era åsikter inte vad jag ska säga till honom. "

Hur du gör, sen vad du TYCKER ang mitt behov av att helt sova samtidigt så länge båda är med på det, kunde faktiskt inte bry mig mindre
  • fläta
    Anonym skrev 2012-02-07 10:06:58 följande:
    Lätt att ta åt dig, borde jag fråga dig?

Jag syftade nu inte på ditt svar, men om du läser min ts så kanske du förstår frågan bättre Läs:

"PS. Till er som kommer att posta "men prata med honom då för att sitta här". Jag har redan gjort det. Jag har sagt det väldigt tydligt och ofta, men han verkar inte förstå hur viktigt jag tycker att det är. DÄRFÖR ställer jag er frågan, hur gör ni? Alltså, jag vill bara höra era åsikter inte vad jag ska säga till honom. "

Hur du gör, sen vad du TYCKER ang mitt behov av att helt sova samtidigt så länge båda är med på det, kunde faktiskt inte bry mig mindre
    Jag tvivlar uppriktigt på att min läsförståelse är problemet här. 
    Däremot verkar det vara sämre ställt med din.

När jag läser dina svar så kan jag livligt föreställa mig varför din sambo inte lägger sig samtidigt som du gör.  
Svar på tråden Går du och din partner och lägger er samtidigt?