• Anonym

Går du och din partner och lägger er samtidigt?

Jag har en fundering kring det här med att sova tillsammans som par. Jag och min sambo sover tillsammans, på nätterna, under samma täcke till och med. Så långt är jag nöjd.

Men det som jag har som problem är att jag vill att vi ska lägga oss samtidigt i sängen, mysa, prata och bara somna tillsammans. Jag förstår att det ibland inte går, men det är i så långa perioder i stäck att jag knappt kommer ihåg när vi senast lade oss samtidigt.

Till saken hör att han tycker att jag går och lägger mig så fort. Tex. vi ser på en film. När den är slut så hoppar jag i duschen och gör mig klar inför sängen (ca 20-30 min). Han tycker att allt gick så fort så han inte hann med att göra sina grejer (borsta tänderna, rasta hunden för en sista kissrunda som tar max 10 min, ev plocka tvätten).

Tänker jag helt tokigt här eller har jag rätt? Jag kanske är töntig som har såna önskningar med att få somna tillsammans vore hur mysigt som helst..

PS. Till er som kommer att posta "men prata med honom då för att sitta här". Jag har redan gjort det. Jag har sagt det väldigt tydligt och ofta, men han verkar inte förstå hur viktigt jag tycker att det är. DÄRFÖR ställer jag er frågan, hur gör ni? Alltså, jag vill bara höra era åsikter inte vad jag ska säga till honom.

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Går du och din partner och lägger er samtidigt?
  • La Lola
    sextiotalist skrev 2012-02-07 08:24:14 följande:
    Jag (och sambon hade blivit tokig av sådana krav. ,
    Ja samma här.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • linjes
    La Lola skrev 2012-02-07 08:21:47 följande:
    Samma här!
    mm stekpannan är inte överskattat i såna lägen
  • sextiotalist
    linjes skrev 2012-02-07 08:26:30 följande:
    mm stekpannan är inte överskattat i såna lägen

Absolut :D
  • orpon

Intressant att man kan svara fel på en sån här fråga....

• La Lola
    orpon skrev 2012-02-07 08:29:51 följande:
    Intressant att man kan svara fel på en sån här fråga....
    Tycker jag också.......
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (D)

Det här borde väl vara en omröstningstråd istället?

Jag har också problem med att sambon går och lägger sig senare än jag, men i vårt fall är det för att han helt enkelt vill vara uppe längre. Han är heller inte lika intresserad som jag är av att ligga och småprata en stund innan man somnar, så det blir ganska mycket tjat från min sida om att han borde gå och lägga sig, men resultatet av det blir bara att han går och borstar tänderna etc strax efter att jag gått och lagt mig (istället för en timme eller två senare, vilket han egentligen vill) och när han väl kommer och lägger sig så är jag redan på väg att somna och chansen för en mysstund är förbi.

Jag har sagt till honom många gånger att jag hellre ser att han lägger sig samtidigt som jag en eller två kvällar i veckan och sedan sitter uppe så länge han vill de andra kvällarna, men han verkar inte ta in det riktigt...

Om det nu är så att din sanbo faktiskt inte hinner det han ska innan du krupit i säng så borde det väl vara en möjlig lösning att du t.ex. går ut med hunden istället, eller att han fixar tvätten någon annan tid än just precis före läggdags?  

• fläta

Vi går ofta och lägger oss samtidigt. Men för att kunna göra det så måste man ju till vissa delar anpassa sig lite till den andre. Om du ts, önskar att ni ska gå till sängs samtidigt och det är viktigt för dig att ni gör det så bör du väl jämka lite på din rutin. När ni sett en film kan du ju gå med ut och rasta hunden, eller själv rasta hunden så att han hinner göra sig i ordning för kvällen. 

Om du gör på samma sätt alltid så blir ju resultatet också detsamma.  

Svar på tråden Går du och din partner och lägger er samtidigt?