• Anonym

Går du och din partner och lägger er samtidigt?

Jag har en fundering kring det här med att sova tillsammans som par. Jag och min sambo sover tillsammans, på nätterna, under samma täcke till och med. Så långt är jag nöjd.

Men det som jag har som problem är att jag vill att vi ska lägga oss samtidigt i sängen, mysa, prata och bara somna tillsammans. Jag förstår att det ibland inte går, men det är i så långa perioder i stäck att jag knappt kommer ihåg när vi senast lade oss samtidigt.

Till saken hör att han tycker att jag går och lägger mig så fort. Tex. vi ser på en film. När den är slut så hoppar jag i duschen och gör mig klar inför sängen (ca 20-30 min). Han tycker att allt gick så fort så han inte hann med att göra sina grejer (borsta tänderna, rasta hunden för en sista kissrunda som tar max 10 min, ev plocka tvätten).

Tänker jag helt tokigt här eller har jag rätt? Jag kanske är töntig som har såna önskningar med att få somna tillsammans vore hur mysigt som helst..

PS. Till er som kommer att posta "men prata med honom då för att sitta här". Jag har redan gjort det. Jag har sagt det väldigt tydligt och ofta, men han verkar inte förstå hur viktigt jag tycker att det är. DÄRFÖR ställer jag er frågan, hur gör ni? Alltså, jag vill bara höra era åsikter inte vad jag ska säga till honom.

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Går du och din partner och lägger er samtidigt?
  • Anonym (=)

Oftast lägger vi oss samtidigt, speciellt nu när min sambo jobbar då jag kliver upp samtidigt som han och gör frukost. När jag jobbade så la vi oss oftast väldigt olika tider.
    På helgerna så somnar jag oftast i sängen medans han sitter brevid med sin laptop :)

• La Lola

Blev det inte lite fel nu? Ska det verkligen vara ett quiz?

Hursomhelst; nä, vi går väldigt sällan o lägger oss samtidigt.
    Det har knappt aldrig gjort.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Nidorina

Ibland...han behöver mkt mindre sömn än vad jag behöver så det vore dumt att lägga sig samtidigt. Lite trist, jag skulle gärna lägga mig samtidigt men jag kommer inte upp på morgonen om jag lägger mig efter midnatt som han gör :) och jag kan ju inte begära att han ska vakna vid 04 bara för min skull :)

• Mynta

Ibland, kanske typ två-tre gånger i veckan. Jag är kvällstrött, han är det inte.

• linjes

Nä det händer väldigt sällan,jag går oftast och lägger mig först helt enkelt för att han snarkar som ett tåg och jag vill hinna somna innan han börjar låta och jag blir mordbenägen

• La Lola
    linjes skrev 2012-02-07 08:20:12 följande:
    Nä det händer väldigt sällan,jag går oftast och lägger mig först helt enkelt för att han snarkar som ett tåg och jag vill hinna somna innan han börjar låta och jag blir mordbenägen
    Samma här!
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym

Okej, för jag ser det verkligen som något slags "behov" om jag får säga så. Han och jag stiger upp samtidigt (05.45 ungefär). Jag lägger mig runt 22.30-23.00, det tycker inte jag är tidigt för att orka sig till jobbet nästa dag dvs Han är alltid trött på mornarna och säger att han borde lägga sig tidigare, därav samtidigt som jag anser jag då.. men jag kanske har fel

• sextiotalist

Jag (och sambon hade blivit tokig av sådana krav. Jag är en morgonmänniska, sambon en kvällsmänniska.

• Pleco

Ja, vi lägger oss alltid samtidigt. Men det passar oss. Hade det av någon anledning inte fungerat så hade också det varit ok, kan inte tänka mig att det är roligt att tvingas gå och lägga sig när man inte vill.

• cherrycupecake83

oftast lägger vi oss samtidigt, händer att jag stannar uppe lite senare än honom....

Svar på tråden Går du och din partner och lägger er samtidigt?