Inlägg från: Stjärnfall76 |Visa alla inlägg
  • Stjärnfall76

Nu har det fan gått för långt (invandring)

genom att bara ta in så många som man har råd att ta hand om, dvs 0 framöver tills vi fått bukt på dem som är inne och de jobbar och försörjer sig och betalar skatt.

Skulle tro att ca 1 miljard människor behövt kommar till Sverige. Jag låter säkert elak men jag anser inet att vi har råd. Vår vård och omsorg orkar inte mer besparingar. Man måste spara även på flyktningmottagandet. Det KAN INTE få kosta hur mycket som helst, så är det.

jag vill ha en bra vård, skola och omsorg. Tycker verkligen jättesynd om alla som behöver hjälp. Men jag är inte beredd på att vår vård är så dålig som den blivit idag. Och ytterligare besparingar sker ju varje år, så det blir sämre och sämre.

Omsorgen om våra gamla är ju inget att hurra över, och barngrupperna på förskolan som blir större och större.

Nej, för mig är det inte ok, även om det synd om dem. Jag står mig själv närmast och vill ha en bra vård för mig och mina barn när vi behöver det. jag hade önskat mycket mindre barngrupper. Och en bra äldreomsorg när vi blir gamla.

• Stjärnfall76
    DJkillen skrev 2012-02-06 22:23:05 följande:
    Nej, det handlar inte bara om AB-artikeln som visar hur vidrigt Sverige är och hur långt det har gått. Om andra länder är värre på vissa punkter saknar betydelse. Det handlar om familjen från nån stad i norra Sverige som blev utvisad efter jättemånga år i Sverige där flera av barnen bara kunde svenska flytande, om 90-åringen med demens som skulle utvisas från sina släktingar här i Sverige, om den homosexuella kvinnan som utvisades till sitt hemland trots att hennes hus blivit nedbränt och hennes sambo mördad eftersom de var homosexuella, om att Sverige fått allvarlig kritik från FN och Amnesty om att vi utvisar till Irak och så vidare. Listan kan göras lång.

Du kanske tycker att det är rätt? Att invandrarna får skylla sig själva för att de råkar vara födda i fel land eller vara homosexuella?

Du beskriver bara massa trams som du läst på rasistiska internetsidor, men inget som har med verkligheten att göra. 

Varför skulle invandring överhuvudtaget vara ett problem? Det är bra att vi blir fler i detta glest befolkade land. Anser dock inte att detta är anledningen till att vi ska ta emot flyktingar. Det ska vi göra för att det är vanlig jävlig anständighet att hjälpa folk i nöd, men jag antar att om ett hungrigt barn knackade på din dörr och bad om mat så skulle du smälla igen dörren och äta en extra portion själv...

Jag är inte emot för övrigt bistånd. Tvärtom. Det ena utesluter dock inte det andra.
    Men får det kosta jhur mycket som helst.

Det finns inget ekonomiskt positivt med att ta hit så många flyktingar. Snittet för att komma ut på arbetsmarkanden är 7 år! Under 7 år försörjs alltså hela familjen på bidrag. Det finns INGET ekonomiskt positivt i detta alls, kostnaden måste vara den högsta utgiften Sverige har, kanske däför det är strängt förbjudet att redovisa den.

Jag tycker som sagt med att det är hemskt att inte alla länder är trygga.... men är jag beredd att offra vår välfärd på det.... nej, jag är inte det, tyvärr.
  • Stjärnfall76
    DJkillen skrev 2012-02-09 00:04:34 följande:
    1. Problemen i vården och skolan har fortsatt trots att Sverige haft extremt restriktiv invandring på senare år. Det finns över huvud taget ingen koppling mellan dessa problem och invandringspolitiken. Detta handlar om en utveckling mot en nyliberal ekonomisk politik där satsningar på välfärden hela tiden måste minska och allt ska privatiseras. Därtill kommer skattesänkningar på över 100 miljarder de senaste åren, trots stora behov i välfärden. Idag har vi en politik som gynnar privat konsumtion och låg inflation, men vi skulle kunna ha en politik som gynnade välfärd och full sysselsättning. Detta är politiska val som inte har med invandring att göra.

2. Det finns inget som säger att vi blir bättre på att "ha hand om" de som är här genom att stoppa andra flyktingar från att komma hit. Jag vill gärna se bra förslag på fungerande integrationspolitik för att integrera de som står utanför samhället, men någon sådan står inte SD eller andra invandringskritiker för. Alla deras förslag handlar om saker som skapar ökade motsättningar, men det hörs aldrig några konstruktiva förslag. 

3.  Sverige har faktiskt råd att ta emot flyktingar. Vi är i grunden ett rikt land med goda förutsättningar. Därtill kommer att invandrare i allmänhet ,sett över en livscykel, är en vinst för samhället. Dessutom är det ren jävla anständighet att hjälpa folk som riskerar att utsättas för förföljelse, tortyr eller att dö. Det måste ett anständigt samhälle alltid ha råd till. Du hittar på siffror om 1 miljard människor, men så många människor har aldrig sökt asyl. Oavsett hur mycket du nu övervärderar Sverige, så är sanningen att de flesta vill bo kvar i sin hembygd om de har möjlighet.
    Extremt restriktiv invandringspolitik. vad baserar du DET på???? Sverige ar ju in flest i förhållande till folkmängd.

Självklart blir det kronor över om man försörjer färre människor med bidrag. Det är ju enkel matematik....

Likaså är det enkel matematik att det är enklare att hitta 1 arbete till en asylsökanden än det är att hitta 10 000 arbeten till 10 000 flyktningar.

Hjälpa människor, det gör vi ju. Men ska vi hjälpa ALLA? Hur mycket får det då kosta enl dig?
Svar på tråden Nu har det fan gått för långt (invandring)