Nu har det fan gått för långt (invandring)
genom att bara ta in så många som man har råd att ta hand om, dvs 0 framöver tills vi fått bukt på dem som är inne och de jobbar och försörjer sig och betalar skatt.
Skulle tro att ca 1 miljard människor behövt kommar till Sverige. Jag låter säkert elak men jag anser inet att vi har råd. Vår vård och omsorg orkar inte mer besparingar. Man måste spara även på flyktningmottagandet. Det KAN INTE få kosta hur mycket som helst, så är det.
jag vill ha en bra vård, skola och omsorg. Tycker verkligen jättesynd om alla som behöver hjälp. Men jag är inte beredd på att vår vård är så dålig som den blivit idag. Och ytterligare besparingar sker ju varje år, så det blir sämre och sämre.
Omsorgen om våra gamla är ju inget att hurra över, och barngrupperna på förskolan som blir större och större.
Nej, för mig är det inte ok, även om det synd om dem. Jag står mig själv närmast och vill ha en bra vård för mig och mina barn när vi behöver det. jag hade önskat mycket mindre barngrupper. Och en bra äldreomsorg när vi blir gamla.