DJkillen skrev 2012-02-06 22:23:05 följande:
Nej, det handlar inte bara om AB-artikeln som visar hur vidrigt Sverige är och hur långt det har gått. Om andra länder är värre på vissa punkter saknar betydelse. Det handlar om familjen från nån stad i norra Sverige som blev utvisad efter jättemånga år i Sverige där flera av barnen bara kunde svenska flytande, om 90-åringen med demens som skulle utvisas från sina släktingar här i Sverige, om den homosexuella kvinnan som utvisades till sitt hemland trots att hennes hus blivit nedbränt och hennes sambo mördad eftersom de var homosexuella, om att Sverige fått allvarlig kritik från FN och Amnesty om att vi utvisar till Irak och så vidare. Listan kan göras lång.
Du kanske tycker att det är rätt? Att invandrarna får skylla sig själva för att de råkar vara födda i fel land eller vara homosexuella?
Du beskriver bara massa trams som du läst på rasistiska internetsidor, men inget som har med verkligheten att göra.
Varför skulle invandring överhuvudtaget vara ett problem? Det är bra att vi blir fler i detta glest befolkade land. Anser dock inte att detta är anledningen till att vi ska ta emot flyktingar. Det ska vi göra för att det är vanlig jävlig anständighet att hjälpa folk i nöd, men jag antar att om ett hungrigt barn knackade på din dörr och bad om mat så skulle du smälla igen dörren och äta en extra portion själv...
Jag är inte emot för övrigt bistånd. Tvärtom. Det ena utesluter dock inte det andra.
Jag vet, det finns många helknepiga fall där man skickat ut folk men som borde fått stanna. Dessa statuerade exempel används för att skapa opinion och få lättlurade människor att tro att vi minsann har en hård politik. Samtidigt är det ju många som inte borde få stanna som får stanna, t ex en del av dom som begår grova brott. Båda teserna indikerar på en upp-och-ned vänd invandringspolitik där dom sju gamla partierna är överens av någon nyckfull anledning.
Jag har aldrig sagt att jag tycker det är rätt med orättvisor i världen, jag väljer att se på det hela ur ett större perspektiv dock. Ang bistånd så ska man göra det på ett övergripande sätt och ur ett etiskt perspektiv.
Hänger inte på nån rasistisk hemsida såvitt jag vet, hur kom du in på ras? Däremot hänger jag på en del oberoende bloggar som inte får presstöd och slickar etablisemanget i röven bara för att verka korrekta. Där hänger iaf många invandrare också. Dom som också är less på hur politiken bedrivs idag.
Jag vet inte om det är bra att vi blir fler, för vem är det bra och varför? Överbefolkning i allmänhet är ju ett problem. Men det är ju klart att det är skillnad på att befinna sig i ett land rent fysiskt och att vara inslussad i ett system som innebär livstidsförsörjning av oss skattebetalare. Det är det senare jag vänder mig emot främst.
Jag hade inte stängt dörren. Däremot verkar ju du tycka det är rasism ifall en mamma inte vill prioritera ett okänt barn i Afrika framför sitt eget barn. Det är väl ganska mänskligt att prioritera sig själv och sin familj i första rummet? Det är ju du som förespråkar godhet och solidaritet.. Kom igen, varför säljer du inte datorn och skänker till Röda Korset? Eller är det bara så att du vill påtvinga andra solidaritet och vill "verka" god?