• JRS

Adoptera från Slovakien.

Hej. Va ska också adoptera från Slovakien. Vi har våra papper där nu. Låter ju hoppfullt att BFA tror det kommer gå ganska snabbt. Både för oss som väntar barnbesked och för er som ska börja samla papper :) Stämmer bra att det är en film som ska spelas in. Ca 20 minuter. Mitt råd med den är att börja i god tid för det tar verkligen tid så ni inte skjuter på det. Planera vad ni vill ha med i filmen och ta tillfällena att filma när ni kan och har hjälp. Ta lite kort också när ni håller på och ska vara med ett ca 20 tal kort. Tänk också att filmen ska vara riktad till barnet men att även myndigheterna kommer titta på den.

• JRS

Hoppar in med en liten fundering. Är det väntelista i Slovakien? Jag hade fått uppfattningen av andra som fått barn därifrån att det är matchnings system. Att det för vissa går snabbare och andra tar längre tid beroende på i vilken familj de tycker verkar bra för barnet.

• JRS

Stort Grattis va roligt =) Vi skickade med en mängd bilder och så valde bfa ut de "bästa" och skickade tillbaka resten. Jag tyckte det känndes bäst att skicka några för många än att det kanske saknade nått.

Vi blandade bilder från vårt hem, oss, nån bild från vårt bröllop, nån semsterbild, våra omgivningar. Sen fick vi komplettera med några bilder på oss tillsammans i vårt hem.  

Hoppas allt går bra med papperssamlandet! 

• JRS

Vi hade för få bilder på oss tillsammans inne i vårt hem. Typ som porträtt med hemmet i bakgrunden. Vi hade inte bilder på oss tillsammans med andra barn. Är du osäker kan du alltid maila anna-karin hon brukar vara väldigt snabb på att svara.

Vi har väntat på BB i en månad nu. Det känns bra även om det "står stilla" i väntandet. Jag inboxar dig lösenordet =)  

Svar på tråden Adoptera från Slovakien.