• Emariia

Några fler som vill bli unga föräldrar?

Jag är 16 om några månader 17 och jag vill inget annat hellre än att få ett barn. Jag kan denna månad kanske lyckats, det återstår och se fram till nästa vecka. 
    Självklart är man ung om man är under 25, tycker jag. Men jag vänder mig till dem som fortfarande går i gymnasiet.

Finns det några andra 16-19 åringar som vill ha barn nu eller redan försöker??

Inga moraltanter som kommenterar i detta forum då det inte rä det jag är ute efter. jag vill inte känna mig ensam som ung och längtar.

• Svar på tråden Några fler som vill bli unga föräldrar?
  • Emariia
    chariots skrev 2012-02-07 20:54:47 följande:
    Jag förstår att du längtar, jag är själv 17 (95a) och har en son, även om man vill så mycket så måste man i det ögonblicket sluta tänka på sig själv och tänka på alla runt omkring. Hur ska du, utan ekonomi och utbildning försörja ett barn? Är det rätt mot dina föräldrar att låta dom få hjälpa till så mycket ekonomiskt? Om man som 16 åring vill ha barn FÖR SIN SKULL utan att tänka på hur barnet kommer få det, då ska man tänka igen.

Det är skit tufft och man kan inte föreställa sig det innan man är där. Men jag förstår att man längtar. :)
    Hej!

Jag är också 95a, jag kommer inte känna behovet av min föräldrar eftersom vi flyttar till eget och båda har jobb och ekonomin är inget problem :) Jag vet att det är tufft och det kommer det vara vilket jag skaffar barn nu eller om 10 år :) 
  • Emariia

Många har negativa synpunkter på att bli mamma när man är yngre än 20, eller inte gått klart gymnasiet. Men visst, okej.. Det är bra om man skaffar sig en bra utbildning, ekonomin ska gå runt och så vidare. Men Jag har jobb, min pojkvän har jobb med fast anställning och en lön för 2. Letar lägenhet till vi hittar något intressant. Den ända som "förlorar" något är väl jag? Men jag säger inte förlora, min gymnasietid är inte den bästa, jag har det tufft och ska byta till hösten. Det är inte tufft för att jag inte hinner med utan för jag tycker det är tråkigt.

Jag ser inga hinder i mitt liv att skaffa barn, en ung mamma är minst lika bra som en 35+.
    Likaväl som jag kan vänta med barn kan jag lika gärna vänta med plugget. 

• Emariia
    Kattdamen skrev 2012-02-20 15:34:54 följande:
    Orkar ta hand om sina barn längre? Vad menar du med det egentligen?
    Är man 18 och får barn så orkar man längre.. Är man 35 så kanske man bara orkar i 10 - 15 år?
    Det är min synpunkt. 
Svar på tråden Några fler som vill bli unga föräldrar?