• Emariia

Några fler som vill bli unga föräldrar?

Jag är 16 om några månader 17 och jag vill inget annat hellre än att få ett barn. Jag kan denna månad kanske lyckats, det återstår och se fram till nästa vecka. 
    Självklart är man ung om man är under 25, tycker jag. Men jag vänder mig till dem som fortfarande går i gymnasiet.

Finns det några andra 16-19 åringar som vill ha barn nu eller redan försöker??

Inga moraltanter som kommenterar i detta forum då det inte rä det jag är ute efter. jag vill inte känna mig ensam som ung och längtar.

• Svar på tråden Några fler som vill bli unga föräldrar?
  • gryning2

Jag förstår att du längtar! Jag har själv velat ha barn sedan jag var 19-20. Fick första barnet när jag var 23. Det är verkligen bra att vara ung förälder MEN jag skulle rekommendera att åtminstone vänta tills du gått gymnasiet färdigt för det kan bli väldigt ont om pengar annars.

Mamma till H född 071017 och E född 110708
  • chariots
    Emariia skrev 2012-02-06 10:16:21 följande:
    Jag är 16 om några månader 17 och jag vill inget annat hellre än att få ett barn. Jag kan denna månad kanske lyckats, det återstår och se fram till nästa vecka. 
    Självklart är man ung om man är under 25, tycker jag. Men jag vänder mig till dem som fortfarande går i gymnasiet.

Finns det några andra 16-19 åringar som vill ha barn nu eller redan försöker??

Inga moraltanter som kommenterar i detta forum då det inte rä det jag är ute efter. jag vill inte känna mig ensam som ung och längtar.
    Jag förstår att du längtar, jag är själv 17 (95a) och har en son, även om man vill så mycket så måste man i det ögonblicket sluta tänka på sig själv och tänka på alla runt omkring. Hur ska du, utan ekonomi och utbildning försörja ett barn? Är det rätt mot dina föräldrar att låta dom få hjälpa till så mycket ekonomiskt? Om man som 16 åring vill ha barn FÖR SIN SKULL utan att tänka på hur barnet kommer få det, då ska man tänka igen.

Det är skit tufft och man kan inte föreställa sig det innan man är där. Men jag förstår att man längtar. :)
    Alexande 11.08.30 / Justababy.blogg.se
  • Emariia
    chariots skrev 2012-02-07 20:54:47 följande:
    Jag förstår att du längtar, jag är själv 17 (95a) och har en son, även om man vill så mycket så måste man i det ögonblicket sluta tänka på sig själv och tänka på alla runt omkring. Hur ska du, utan ekonomi och utbildning försörja ett barn? Är det rätt mot dina föräldrar att låta dom få hjälpa till så mycket ekonomiskt? Om man som 16 åring vill ha barn FÖR SIN SKULL utan att tänka på hur barnet kommer få det, då ska man tänka igen.

Det är skit tufft och man kan inte föreställa sig det innan man är där. Men jag förstår att man längtar. :)
    Hej!

Jag är också 95a, jag kommer inte känna behovet av min föräldrar eftersom vi flyttar till eget och båda har jobb och ekonomin är inget problem :) Jag vet att det är tufft och det kommer det vara vilket jag skaffar barn nu eller om 10 år :) 
  • Grazzy
    Emariia skrev 2012-02-09 16:11:53 följande:
    Hej!

Jag är också 95a, jag kommer inte känna behovet av min föräldrar eftersom vi flyttar till eget och båda har jobb och ekonomin är inget problem :) Jag vet att det är tufft och det kommer det vara vilket jag skaffar barn nu eller om 10 år :) 

Hur kan du ha jobb redan? alltså, fast eller vadå? Man brukar väl inte gått ut gymnasiet vid 17 år? Bara undrar
    Du måste ändå ha jobat minst 8 månader för att få förhöjd föräldrapenning menar jag. 
  • Collinsmamma

jag hade

Grazzy skrev 2012-02-09 17:25:35 följande:
    Hur kan du ha jobb redan? alltså, fast eller vadå? Man brukar väl inte gått ut gymnasiet vid 17 år? Bara undrar
    Du måste ändå ha jobat minst 8 månader för att få förhöjd föräldrapenning menar jag. 
    jag hade anställning som 14 åring.

Är också 95a och har en son på snart 5 månader. visst det har sina motgångar men min son är det bästa som hänt mig och jag ångrar inte för en sekund att jag behöll honom :)

• MoaElis

Varför så bråttom? När du får ett barn måste du ta hand om den i 18 år. Det är väl bättre att gå ut skolan, skaffa sig en utbildning & jobb/egen inkompst, osv först. Livet är långt.. Som 16 åring tycker jag inte man är mogen att bli mamma på något sätt. Bättre att vänta, om inte annat för barnets skull.

• Grazzy
    MoaElis skrev 2012-02-09 20:36:17 följande:
    Varför så bråttom? När du får ett barn måste du ta hand om den i 18 år. Det är väl bättre att gå ut skolan, skaffa sig en utbildning & jobb/egen inkompst, osv först. Livet är långt.. Som 16 åring tycker jag inte man är mogen att bli mamma på något sätt. Bättre att vänta, om inte annat för barnets skull.
    Håller med! En fast anställning som 16 åring varar inte för alltid som för en människa som gått ut gymnasiet med godkända betyg. Det är stenhård konkurrans på arbetsmarknaden idag och varför ska 16 åringar få stanna utan utbildning före någon annan? Ren tur anser jag att man har fått sig ens ett litet vikariat då!
    Får du barn och blir sparkad, vad gör du då?

Vänta anser jag. Du kan känna dig redo just för stunden, me utsätt inte ditt barn för detta. Och jag är ingen moralkärring just nu, utan jag har varit i samma sits och varit 18 år dessutom och det är inget man drömmer om kan jag säga!   
  • liinaa

Jag har precis fyllt 18 år och har en dotter. Hon va inte planerad men när hon va i min mage ville jag inget annat än att behålla henne. Hade jag inte blivit gravid hade jag nog väntat till efter gymnasiet för gå gymnasiet nu och det är tufft med en bebis.
    linaandersson.myshowroom.se

• Tealhawk

Men skärp er. Det tyder bara på omogenhet att planera barn under de förhållanden som ni gör.

• Grazzy
    liinaa skrev 2012-02-11 09:57:18 följande:
    Jag har precis fyllt 18 år och har en dotter. Hon va inte planerad men när hon va i min mage ville jag inget annat än att behålla henne. Hade jag inte blivit gravid hade jag nog väntat till efter gymnasiet för gå gymnasiet nu och det är tufft med en bebis.
    linaandersson.myshowroom.se

Varför planerar ni då ett andra barn redan om ni knappt orkar och kan försörja det ni redan har?
Svar på tråden Några fler som vill bli unga föräldrar?