-
Hade det varit sunt om jag hade äcklats av att hon åt den?Anonym (onani-blä) skrev 2012-02-06 15:17:51 följande:Det är inte samma sak. Om du äcklats av att hon äter den, möjligen.
-
(OT) Hankatt? Överväg kastrering (av katten alltså). (end OT)fru Plupp skrev 2012-02-07 08:20:24 följande:Jag hoppas Herr Plupp tar hand om sin egen sexualitet när inte jag orkar... Gösses... Så länge jag slipper hitta äckliga tidningar osv så är det helt ok för mig. Våran baby är 4 snart 5 månader båda 2 går på knäna av trötthet vi är så sjukt trötta att vi inte ens orkar prata med varandra utan att fräsa. Vad är då problemet med att man inte har lust eller ork ? Utöver det har katten börjat pissa på tvätt och i en stor familj så blir det tyvärr massor med tvätt... 2 vuxna 4 barn... RIP katt... RIP sex RIP kärlek...
-
Båda. Du för att du ställer orimliga krav, killarna för att de ljuger.Anonym (onani-blä) skrev 2012-02-07 09:02:25 följande:Bra drag i tråden, ser jag. Jag tillhör de som inte gillar onani och avstår från det själv. Dessutom vill jag inte ha en man som onanerar, eftersom handlingen äcklar mig. I denna tråd har jag fått höra att det beror på att jag är dålig i sängen och liknande. Nu är det så att jag inte kan hjälpa hur jag känner det och jag anpassar mitt liv efter det.
Det har hänt att jag blivit ihop med en man som ljuger för mig i frågan och det har blivit nödvändigt att avsluta förhållandet. Jag har varit ärlig med min inställning, men killar/män jag träffat har inte varit det.
Vem har fel då? -
Därför att du inte äger rätten till killens kropp.Anonym (onani-blä) skrev 2012-02-07 09:14:04 följande:Varför är mitt krav orimligt? Jag menar inte att någon ska sluta med något, jag vill träffa någon som är mer som jag.
Men i och för sig, är du ärlig från början är problemet kanske inte lika stort som det varit annars. Killen kan ju fortfarande välja att dra därifrån (något jag personligen troligen hade gjort). -
Att äcklas av att någon har sexualdrift... nä, du får ursäkta, men det låter inte sunt för fem öre. Det jag säger nu säger jag inte för att vara elak, men kanske borde du göra som en annan skribent i denna tråd och inse att du kanske behöver professionell hjälp för att ta dig ur detta. Det verkar nämligen som om ni lider av samma fobi.Anonym (onani-blä) skrev 2012-02-07 09:23:12 följande:Du har uppenbarligen ingen språkkänsla...
Mitt problem är att jag vill ha en man som har samma låga drift som jag. Jag har avslutat flera förhållanden på grund av äckelkänslor inför mannens drifter och jag har avstått från att inleda nya förhållanden då jag inte orkar med att ha den oron det innebär. Jag har haft många förhållanden där jag försökt pressa fram sexuella känslor, men jag uppskattar det inte.
Mycket möjligt att jag får leva ensam resten av livet, men hellre det än att känna mick äcklad av min partner.
Observera att jag inte menar att du själv plötsligt måste börja uppskatta sex och onani för egen del, gillar du inte att ha sex eller onanera ska du givetvis inte behöva göra det. Det är när du äcklas av att andra gör det som varningsflaggorna börjar vaja. Sex är trots allt en synnerligen naturlig del av livet. -
Tja, det beror ju på. Om beteendet jag äcklas av är att strypa kattungar känns det motiverat att äcklas. Om jag däremot äcklas av att hon vattnar blommorna eller tar en nattmacka har jag någon sorts problem ja.Anonym (onani-blä) skrev 2012-02-07 09:32:54 följande:Vad menar du att jag gör fel när jag letar efter någon jag kan dela denna syn med? Jag bryr mig inte om vad DU gör eller någon annan heller, mer än den person jag ska dela liv med. Troligen finns det handlingar du finner frånstötande om du skulle se din partner utföra, men kanske inte sexuella. Behöver du då terapi?
Varför är sex så heligt, varför ska alla vara tvungna att gilla sex-annars är man i behov av proffessionell hjälp? Jag behöver bara hjälp att hitta en partner som inte ljuger, det är allt. Många som GILLAR sex är ensamma hela livet, så om jag skulle vara ensam är det inte så graverande.
Beträffande andra stycket så undrar jag hur tydlig jag måste vara. DU måste inte gilla sex, du får hata det om du vill - men det jag tycker verkar osunt är att ÄCKLAS av att presumtiva partners ser det annorlunda än du. -
fenja skrev 2012-02-07 09:53:42 följande:Alltså det finns några naturliga drifter i oss som vi har med oss ända sedan evolutionens begynnelse, och som vi delar med alla andra levande varelser på denna planet:
- att äta/livnära sig
- att sova/vila
- att överleva/försvara oss
- att ha sex/fortplanta oss
Är någon av dessa drifter kraftigt undertryckt, förnekad, eller upplevs som djupt negativ/olustig av en individ, så är det något som inte stämmer med dennes känsloliv.
Så djupt rotade är dessa drifter, att om man inte äter, sover, försvarar sig när så krävs, och/eller inte är det minsta intresserad av sex, så bör man försöka reda ut varför, eftersom då mår man faktiskt inte bra - även om man kanske tror det själv.
Särskilt när det även gått så långt att man blir äcklad av/har ett behov av att förbjuda dessa drifter hos andra. -
Nej. Felet är att du uppenbarligen blir äcklad OM han någon gång skulle få för sig att det kanske inte är så dumt att onanera trots allt.Anonym (onani-blä) skrev 2012-02-07 15:21:29 följande:Om en man inte har behovet av att onanera och vi gillar varandra, det är fel enligt dig?
-
Återigen tror jag inte det är särskilt många som tycker det är något stort problem att du personligen inte gillar sex eller onani för egen del. Problemet ligger i att du inte gillar att andra ägnar sig åt det heller.Anonym (onani-blä) skrev 2012-02-07 15:23:09 följande:Varför ska jag göra det? Jag diskuterar en hypotetisk romans med dig, jag känner mig inte ensam eller olycklig. Jag vill bara att folk fattar att vi som inte gillar sex existerar vi med. Jag vill inte bli "botad".
Visst, hittar du en kille som är likadan så är det ingen big deal antar jag. Men som sagt, om killen efter några år kommer på att det kanske inte är så tokigt att onanera trots allt... det du säger är att det i så fall skulle äckla dig så till den milda grad att ni troligen skulle gå i sär. DET är inte sunt. -
Du får reagera hur du vill, det kan inte jag bestämma. Men det är ingen normal reaktion.Anonym (onani-blä) skrev 2012-02-07 15:25:15 följande:Hur får man lov att reagera enligt dig? Varför vill du kontrollera mina reaktioner?
-
Hur fan har man sex med en fågel? De flyger ju bara iväg, de jävlarna.
-
Asexualitet, tror jag det kallas.Anonym (onani-blä) skrev 2012-02-07 15:37:16 följande:Inte vet jag, men det finns säkert folk som försöker. I mitt sökande efter ett namn på min sexualitet hittade jag rätt många udda böjelser, däribland att tända på sex med fåglar.
Och jo, det finns alla möjliga typer av böjelser, det är jag medveten om. -
Manlig onani är värre än mord. Vid mord dör oftast bara en eller ett fåtal personer. Vid onani dör miljoner potentiella bebisar.Fidelis ad urnam skrev 2012-02-07 15:39:55 följande:Det är också en helt annan sak än onani.
Det skulle krävas någonting extremt för att jag skulle lämna min man pga någonting han gör.
Ett könsbyte,,,kanske. Men så är jag bisexuell så, njae,,,nej. Skulle nog inte lämna honom om det var någonting han verkligen ville göra för att må bra som människa.
Om han skulle mörda någon, av egen fri vilja, då skulle jag lämna honom. Han skulle inte vara den samma om han gjorde en så ond sak (och försök INTE jämföra onani med mord).
-
Kan ni som hävdar att bara för att man runkar innebär det automatiskt att man har mindre lust till riktig sex försöka komma in i matchen?
-
Det där låter bara så förskräckligt ledsamt.NPeters skrev 2012-02-08 10:03:32 följande:Nej, tyvärr. Jag vill inte heller styra på så sätt, jag vill bara vara allt för honom, den enda han ens vill tänka på när det kommer till den sexuella biten.
-
Been there. Nu kan jag bara tala för mig själv, men att gå in och tro man kan "hjälpa" någon att bli frisk på det sättet är oftast mer eller mindre dödsdömt, oavsett hur välment det är. Förändringen måste komma från den "sjuke" själv, vad utomstående gör och säger hjälper inte mycket om man inte gett sig fan på det själv.Anonym (onani-blä) skrev 2012-02-08 10:33:02 följande:Ens om killen gärna ville hjälpa till med det han kunde?
Eller så har jag bara haft otur. -
Man måste inte gilla sex eller onani, man får hata det om man vill, det rör mig inte i ryggen. Problemet är att vissa vill sätta sig till doms över ANDRAS rätt till onani.Anonym (Snofsan) skrev 2012-02-09 00:26:17 följande:
Konstigt det här att det finns personer här inne som inte alls förstår andra människor... Vissa verkar tro att alla ska gilla sex och onani för så ska det va..
Jag är inte speciellt intresserad av sex och definitivt inte onani. Jag har en sambo sen 18 år som vet detta. Vi har sex ibland men väldigt sällan. Och vi har pratat om otrohet eftersom jag vet att han vill mer än jag. Men han är inte intresserad alls av det. Han tycker otrohet är fegt. Skulle han hellre vilja leva med sex än vår kärlek så skulle han avbryta vår relation. Och jag tror på honom. Vi är lika kära och gulliga mot varann nu som när vi träffades. Vi är i stort sett aldrig borta från varann. och är vi det så pratar vi mycket i telefon.
Vet inte om han onanerar..bryr mig inte och vill inte veta. Men gör han det så visst det är okej. Så det finns nog mer än både 1 och 2 som inte gillar sex.. Och jag är inte det minsta konstig eller avvikande för det. Lider inte heller av det och behöver ingen hjälp. Har inte heller lurat honom in i nåt och inte heller berättat det det första jag gjorde. Och han tycker ändå att det är okej.
Så det finns killar som hellre lever med kärlek än sex..
-
Osjälvisk? Jag skulle vilja påstå att ditt resonemang är det mest själviska i tråden hittills.Anonym skrev 2012-02-25 15:18:00 följande:Alla som säger onani är ett BEHOV, förklara?
djur onanerar inte! Endast tar på sig om dom behöver sprida lukten för att locka till sig parare. Djur har enbart sex under fertila perioder. Och utävar ingen onani dagligen. Varför skulle vi människor behöva det? Varför ska vi slösa med njutning och lust som skulle kunna användas bättre? Tex ha sex med den man lever med och älskar få harmoni i relationen, få närmare relationer byggda på mycket närhet,, för att göra barn, visa närhet kärlek till den som lever med en.
men nej detta samhälle ska alla tänka på sin lust, sig själv, sin framtid, sin egna lycka.... Sig själv sig själv sig själv..
Hmm konstigt med alla skiljsmässor och olyckliga människor och singlar eller hur?
vart tog det där göra andra lyckliga och göra saker för andra vägen?, vara osjälvisk, ödmjuk och inte bara köra my way or the high way.
tycker folk är sorgliga som är så egoistiska hela tiden och bara tänker på sin egna njutning. Det ska vara gemensam njutning, gemensam glädje, gemensam lycka.
för att för mig är det ovanligt att känna lycka och glädje ( skratta ensam är inge roligt tex)utan dom jag älskar, jag kan inte njuta utan att dela det med någon, jag vill inte leva ensam och bara för mig. Jag lever för min familj, mina barn och folk omkring mig.
men jag kanske är den siste osjälviska människan här??
Och vadå "slösa med njutning"? Den tar väl aldrig slut, eller vad menar du? -
Anonym skrev 2012-02-27 23:27:20 följande:ÄÄÄckelkille som runkar! Fyy fan!