Inlägg från: Anonym (onani-blä) |Visa alla inlägg
  • Anonym (onani-blä)

Den jäveln runkade!

Fidelis ad urnam skrev 2012-02-08 12:32:32 följande:
    Nej, men låt honom runka. 

Så jag ska vara ihop med någon som är dömd att aldrig få ha sex, men han får runka? Tror du mannen gillar det arrangemanget?Är det inte enklare att hitta någon som inte är intresserad av sex?
  • Anonym (onani-blä)
    Fidelis ad urnam skrev 2012-02-08 12:42:14 följande:
    Att få runka kanske är allt han vill göra. Han kanske inte är intresserad av sex men finner en njutning i att få runka.
    Strunt samma, du har säkert hittat någon eller kommer att hitta någons om ser på sex på samma sätt som dig och det är ju bara bra.  

Eftersom det är vad jag i två dagar beskrivit för dig att jag önskar hitta så fattar jag inte riktigt vad ditt patos gällt.
  • Anonym (onani-blä)
    Fidelis ad urnam skrev 2012-02-08 12:51:17 följande:
    patos?

affekt
  • Anonym (onani-blä)
    Fidelis ad urnam skrev 2012-02-08 13:01:46 följande:
    Ah ok. Jag har inte diskuterat detta med större inlevelse eller med mer känslor än någonting annat jag diskuterar här på FL. 
    Tycker inte att någon har rätten att bestämma över någon annans onani, det står jag fast vid.
    Men då diskussionen mellan dig och mig varken ger någonting eller leder till annat än rundgång så försöker jag avsluta den. Den är meningslös. 
    Ser det dock som ett gott tecken att det i denna tråd finns få av just sådana som dig. 

Asexuella är ca 1% av befolkningen. Såklart finns det få i tråden.
  • Anonym (onani-blä)
    Anonym (1 %) skrev 2012-02-08 23:58:12 följande:
    Till Anonym (onani-blä) vill jag bara säga att jag har läst alla dina inlägg och stödjer dig i allt, tycker du verkar vara väldigt intelligent. Jag var tvungen att registrera mig på denna sida bara för att säga det eftersom så många trångsynta människor i denna tråd vill blunda för vår existens. We are the true 1 %. ;)
    Jag är förlovad med en sexuell man och vi har haft den här diskussionen många gånger men han är om möjligt ännu mer kär i mig än jag i honom så han har valt att leva med mig trots att han vet att det inte "blir nåt". Han får dock onanera, skulle aldrig förbjuda honom till det. Förstår att du inte heller förbjuder någon, du vill bara ha någon som är lika ointresserad som du i det vilket är helt naturligt.
    Till alla som säkert tycker att jag är elak som är ihop med en sexuell man nu så kan jag berätta att det är hans eget val att leva med mig. Han säger att han aldrig varit lyckligare och vill inte förlora det vi har och avstår därför gärna sex då han anser att vår kärlek betyder mer för honom än sex trots allt. Och otrogen skulle han aldrig vara, jag har faktiskt funderat på att låta honom ha sex med någon annan men han säger att han skulle ta livet av sig om han ens kysste en annan kvinna.
    Jag har sökt professionell hjälp för detta i många år eftersom jag så gärna vill att mina förhållanden ska funka, men sanningen är att psykologer inte ser något fel i att vara asexuell, är man det så är man, man ska aldrig tvingas till att ha sex. När jag var yngre pratade jag med en vän om detta som berättade om en manlig vän han hade som inte kunde ha förhållanden pga att han var asexuell. Så tro fan att vi finns!
    Och barn vill jag absolut inte ha, har aldrig haft den driften heller. Jag har två katter som är mina "barn" (nu blir jag väl kallad crazy catlady).
    Till "onani-blä": Jag tar gärna emot länk till forumet du pratar om för asexuella.
    Tack för detta! Prova att kolla in http://asexuellt.blogspot.com/ där kan du hitta lite olika möjligheter, tex Qruiser.
  • Anonym (onani-blä)
    Anonym (1 %) skrev 2012-02-08 23:58:12 följande:
    Till Anonym (onani-blä) vill jag bara säga att jag har läst alla dina inlägg och stödjer dig i allt, tycker du verkar vara väldigt intelligent. Jag var tvungen att registrera mig på denna sida bara för att säga det eftersom så många trångsynta människor i denna tråd vill blunda för vår existens. We are the true 1 %. ;)
    Jag är förlovad med en sexuell man och vi har haft den här diskussionen många gånger men han är om möjligt ännu mer kär i mig än jag i honom så han har valt att leva med mig trots att han vet att det inte "blir nåt". Han får dock onanera, skulle aldrig förbjuda honom till det. Förstår att du inte heller förbjuder någon, du vill bara ha någon som är lika ointresserad som du i det vilket är helt naturligt.
    Till alla som säkert tycker att jag är elak som är ihop med en sexuell man nu så kan jag berätta att det är hans eget val att leva med mig. Han säger att han aldrig varit lyckligare och vill inte förlora det vi har och avstår därför gärna sex då han anser att vår kärlek betyder mer för honom än sex trots allt. Och otrogen skulle han aldrig vara, jag har faktiskt funderat på att låta honom ha sex med någon annan men han säger att han skulle ta livet av sig om han ens kysste en annan kvinna.
    Jag har sökt professionell hjälp för detta i många år eftersom jag så gärna vill att mina förhållanden ska funka, men sanningen är att psykologer inte ser något fel i att vara asexuell, är man det så är man, man ska aldrig tvingas till att ha sex. När jag var yngre pratade jag med en vän om detta som berättade om en manlig vän han hade som inte kunde ha förhållanden pga att han var asexuell. Så tro fan att vi finns!
    Och barn vill jag absolut inte ha, har aldrig haft den driften heller. Jag har två katter som är mina "barn" (nu blir jag väl kallad crazy catlady).
    Till "onani-blä": Jag tar gärna emot länk till forumet du pratar om för asexuella.
    Det jag strukit under tycker jag att fler borde förstå. Man ska inte "botas", man är den man är och det är inte så ovanligt heller. Det förekommer även hos djur, till och med mer frekvent.
  • Anonym (onani-blä)
    Farbror6 skrev 2012-02-09 11:23:14 följande:
    Qruiser är ju en plats för bögar....Är det en lösning för de som onanerar?

Vad snackar du om nu? Det finns en grupp för sådana som är som jag där också. Du generaliserar för att kunna få en billig "poäng"?
    Var sa jag att det är en lösning för "de som onanerar"?  
  • Anonym (onani-blä)
    PrimitivMan skrev 2012-02-09 11:24:19 följande:
    Självklart. Men å andra sidan får man kanske räkna med att det är problem att få en partner att stanna som inte själv är asexuell. Om man nu inte löser det genom att låta partnern ha sex med andra.
    Är det någon som inte förstått det?
  • Anonym (onani-blä)
    Farbror6 skrev 2012-02-09 13:02:26 följande:
    va faan dillar du om! Qruier är den största Gay-siten i Sverige.
    Och det finns fler homosexuella än asexuella, så såklart syns de mest. Värst vad du vet mycket? Eller?
  • Anonym (onani-blä)
    Farbror6 skrev 2012-02-09 13:47:32 följande:
    ...och värst vad du blir irriterad hela tiden då du blir överbevisad....
    Nja, jag vet väl var jag känner folk? Troligen bättre än du?
  • Anonym (onani-blä)
    Farbror6 skrev 2012-02-10 08:37:35 följande:
    Vad var det för jävla svar på mitt påstående??? Att du känner dina vänner bättre än mej?
    Suck. Du påstår att det är en Gay-sida. Jag påpekade att det inte enbart är för gay och då sa du emot.
  • Anonym (onani-blä)
    Farbror6 skrev 2012-02-09 13:47:32 följande:
    ...och värst vad du blir irriterad hela tiden då du blir överbevisad....

Dito!Solig
  • Anonym (onani-blä)
    Farbror6 skrev 2012-02-10 08:52:36 följande:
    Ja inte faan är det en sida för dina asexuella vänner i alla fall.
    Faaan vilket tråkigt liv man måsta ha utan att kunna njuta av det skönaste som finns som dessutom är gratis!

Vad det det enda du hade att säga? Jag tycker lite synd om alla som är så fixerade vid sina könsdelar, det tar en massa tid och energi man kan lägga på roligare saker.
  • Anonym (onani-blä)
    Farbror6 skrev 2012-02-10 08:52:36 följande:
    Ja inte faan är det en sida för dina asexuella vänner i alla fall.
    Faaan vilket tråkigt liv man måsta ha utan att kunna njuta av det skönaste som finns som dessutom är gratis!
    Dessutom tipsade jag någon om var man kan hitta likasinnade och det är knappast av intresse för dig? Eller vill du vara med, för du är garderobsasexuell? Du påstår dig ju veta var vi samlas...
  • Anonym (onani-blä)
    Farbror6 skrev 2012-02-10 08:59:30 följande:
    Ni samlas? Är du bög/lesbisk menar du?
    Vad har du svårt att förstå? Det är nära tio år sedan underavdelningen för asexuella skapades på Qruiser, dessutom tog jag upp denna community i en bisats angående asexuellt.blogspot.com. Varför uttalar du dig en massa om sådant du alldeles uppenbarligen inte vet något om? Känner du dig hotad? Lockad?
  • Anonym (onani-blä)
    Farbror6 skrev 2012-02-10 09:47:30 följande:
    Lockad? Låst? Vad dillar du om?
    Jag fattar inte vad ni i så fall gör på en sida som handlar om sex mellan bögar mfl eftersom ni hatar sex!
    Vi är på den sidan för att RFSL skapade plats för oss där, då det anses vara en läggning bland andra.
  • Anonym (onani-blä)
    Farbror6 skrev 2012-02-10 09:47:30 följande:
    Lockad? Låst? Vad dillar du om?
    Jag fattar inte vad ni i så fall gör på en sida som handlar om sex mellan bögar mfl eftersom ni hatar sex!
    Jobbigt att bli "överbevisad"?
Svar på tråden Den jäveln runkade!