Anonym (1 %) skrev 2012-02-08 23:58:12 följande:
Till Anonym (onani-blä) vill jag bara säga att jag har läst alla dina inlägg och stödjer dig i allt, tycker du verkar vara väldigt intelligent. Jag var tvungen att registrera mig på denna sida bara för att säga det eftersom så många trångsynta människor i denna tråd vill blunda för vår existens. We are the true 1 %. ;)
Jag är förlovad med en sexuell man och vi har haft den här diskussionen många gånger men han är om möjligt ännu mer kär i mig än jag i honom så han har valt att leva med mig trots att han vet att det inte "blir nåt". Han får dock onanera, skulle aldrig förbjuda honom till det. Förstår att du inte heller förbjuder någon, du vill bara ha någon som är lika ointresserad som du i det vilket är helt naturligt.
Till alla som säkert tycker att jag är elak som är ihop med en sexuell man nu så kan jag berätta att det är hans eget val att leva med mig. Han säger att han aldrig varit lyckligare och vill inte förlora det vi har och avstår därför gärna sex då han anser att vår kärlek betyder mer för honom än sex trots allt. Och otrogen skulle han aldrig vara, jag har faktiskt funderat på att låta honom ha sex med någon annan men han säger att han skulle ta livet av sig om han ens kysste en annan kvinna.
Jag har sökt professionell hjälp för detta i många år eftersom jag så gärna vill att mina förhållanden ska funka, men sanningen är att psykologer inte ser något fel i att vara asexuell, är man det så är man, man ska aldrig tvingas till att ha sex. När jag var yngre pratade jag med en vän om detta som berättade om en manlig vän han hade som inte kunde ha förhållanden pga att han var asexuell. Så tro fan att vi finns!
Och barn vill jag absolut inte ha, har aldrig haft den driften heller. Jag har två katter som är mina "barn" (nu blir jag väl kallad crazy catlady).
Till "onani-blä": Jag tar gärna emot länk till forumet du pratar om för asexuella.
Tack för detta! Prova att kolla in
http://asexuellt.blogspot.com/ där kan du hitta lite olika möjligheter, tex Qruiser.