När börjar man med välling??
Vår dotter är 4månader och får bara ersättning på flaska sen hon var 2månader. Jag undrar nu när man börjar med välling istället? Eller fortsätter man med ersättning tills de äter vanlig mat/burkmat? Tacksam för svar:)
Vår dotter är 4månader och får bara ersättning på flaska sen hon var 2månader. Jag undrar nu när man börjar med välling istället? Eller fortsätter man med ersättning tills de äter vanlig mat/burkmat? Tacksam för svar:)
Tack för era svar:) nä alltså jag vill inte stressa henne på något vis utan fortsätter gärna med ersättningen. Saken är den bara att hon sen ett par veckor tillbaka är så ointresserad vid matning, måste typ tvinga henne att äta:( Så jag tänkte att man kanske skulle bryta den onda spiralen och ge något annat. Men efter att jag läst på lite så verkar det vara gröt man kan börja ge som kompliment (i små möngder till att börja med) Vad säger ni om det, någon erfarenhet? Bvc ger ju aldrig några bra råd så tacksam för alla tips!!!!!
Ja då fortsätter vi med bara ersättning :) jag får som ni säger hålla ut och erbjuda mat oftare om hon bara får i sig lite per tillfälle. Jag är extra nojig för hon ligger under medelkurvan och runt 2månader stod hon still i vikt ett par veckor. Jag känner mig ibland så osäker på allting men det kanske är normalt som första gångs förälder... Skönt att ni varit med om liknande! 4månader verkar vara en sån lite längre utvecklingsfas, har ni någon erfarenhet av vad det är för nya färdigheter dom utvecklar i denna period?:) Tack igen!
Ja vi har gett smakprov av spn mild havregröt:) bvc tipsade om det!