• Pwen

Pansexuell? Vad fan är det?

Trust me skrev 2012-02-04 06:31:41 följande:
    Glöm inte de metrosexuella.
    Fast det är ju egentligen ingen sexuell läggning om vi ska vara petiga? Handlar om livstil till skillnad från att tex vara bög, flata eller asexuell.

Funderar på varför jag skriver detta då det är fullkomligt överflödig info til dig? Men eftersom jag redan skrivit, kl är "vad fan gör jag uppe-nu" och jag gillar att se mina ord i skrift så väljer jag att posta ändå  
  • Pwen
    Trust me skrev 2012-02-04 07:31:22 följande:
    Haha! Fick dig på kroken.

Det här kanske inte är rätt ställe men bör man inte fundera på om man ska prata om samma sak. Handlar det om sexuell läggning vilket är en ganska enkel sak eller "kön" vilket är betydligt mer komplicerat.

Metrosexuell är beskrivning på en heterosexuell man/kille med känsla för trender och skönhet. Hans sexuella läggning är bestämt hetrosexuell och könet avgör benämningen. 
    Ser inte det komplicerade, OM denna man inte är transexuell vill säga? 
  • Pwen
    Trust me skrev 2012-02-04 18:52:30 följande:
    Jag tycker att de i tråden som pratar om "kön" ska definiera vad de menar. Det är inte alls en okomplicerad term och man bör därför ange vilken definition man använder. Att sedan tråden inte ska handla om olika vetenskapliga riktningar är en annan sak.

Sexuell läggning är betydligt mindre komplicerat och kan töjas och bändas lite som man tycker. 
    Du vill alltså diskutera genus-frågor? Starta en tråd så hänger jag på
  • Pwen
    Trust me skrev 2012-02-04 19:57:43 följande:
    Nej, jag vill att de som använder termen "kön" ska ange vad de menar. Inget konstigt alls.
    Ok, som svar på din fråga. Jag avser det biologiska könet, man i detta fall.
    Fan vad du ska krångla till det trots ditt påstående om att du inte gör det. Tss...

• Pwen
    Trust me skrev 2012-02-05 14:37:43 följande:
    @imperfectskills: Då är de flesta av oss pansexuella. Att sedan majoriteten finner personer att ha sex med som har en personlighet de faller för bland de av det motsatta biologiska könet är mest en slump eller möjligen del av en social konvention/vana.
    Håller inte med det resonemanget. Det är ingen slump att de jag faller för är biologiska män. varken socialt, mentalt eller biologiskt. 
    Jag faller inte för kvinnor. Finns ingen attraktion överhuvudtaget. Det har med min personlighet och de egenskaper som är JAG att göra, mentalt och biologiskt. Vad jag däremot märker en förändring av är mina preferenser.  
  • Pwen
    Trust me skrev 2012-02-05 16:22:58 följande:
    Om jag sätter en " Flört " efter något så är det skämtsamt menat.
    Trust me skrev 2012-02-05 17:49:54 följande:
    Nu har jag läst på och vill härmed komma ut som Pankönad och Pansexuell. Frågor på det?
    Noterat och stort GRATTIS eller nåt?
Svar på tråden Pansexuell? Vad fan är det?