Inlägg från: Fjolltuss |Visa alla inlägg
  • Fjolltuss

Fler unga föräldrar i Mölnlycke eller Göteborg runt om?

Jag är 24 år och har en dotter på 3.5 år sen tidigare och lillesyrran är beräknad den 23 februari.. 
    Bor i Göteborg!  

• Fjolltuss

Jag är hemma om dagarna nu.. Bor på Hisingen nu i biskop men flyttar till bjurslätt/tolered 1 mars.. Så hoppas inte att bäbisen blir sen ;)

• Fjolltuss

Hehe precis... Jag är utbildad målare, men har gått hemma med första dottern o vart arbetslös väldigt länge.. Utbildade mig till plattsättare innan jag blev gravid denna gång och hade gått över v. 23 när jag var klar så blev för tungt För mig att ut och jobba som det.. Men nästa år blir det ut och jobba igen :) Denna har varit så mkt jobbigare än första.. Mådde illa till v. 35 o foglossning och sånt så längtar tills allt är över :) Jobbar du eller pluggar? Hoppas du kommer trivas när ni flyttat..

• Fjolltuss

Ja precis länge kvar tills dess.. :) 
    Nej sätter kakel i badrum och sånt.. Fast tror inte det är något jag vill fortsätta med sen ändå.. Tungt och väldigt enformigt..
    Vi har tagit reda på det och det är en tjej vi väntar... Sambons första barn...  Ahh hoppas det går bra för dig och att det finns jobb :)  

• Fjolltuss

Ja namnet är klart redan men inget vi säger förrens hon är född ! :) 
    Heter Malin Ståhl på FB.. Får se om du hittar mig :)  

• Fjolltuss

Fel Malin isåfall :) 
    har press bild när jag har solbrillor på mig,, 

• Fjolltuss

Roligt med en till :) 
    VI får sätta ihop något sen när jag har fått min lill knopp med :)  

• Fjolltuss

Nu händer det grejer.. Jag läcker vatten så händer inget inatt så har jag en tid 09.30 för igångsättning imorn... Äntligen :) 2 veckor innan BF men inget jag klagar på... :)

• Fjolltuss

Förlossningen gick kanon bra men jäkligt snabbt.. Men en välskapt flicka med namn Desibell på 3760 gram och 48 cm lång var det som tittade ut.  =) 
    Mår otroligt bra och var redan ute på promenad efter vi kommit hem 19 timmar senare :)

Nu idag väntas besök av farmor från sthlm i några dagar.. 

• Fjolltuss
    partouze skrev 2012-02-13 13:11:24 följande:
    Hejsan bor på Hisingen har en dotter på 1 månad :) jag är 19 år :) träffar gärna å snackar gärna me fler :)
    Vart på Hisingen håller du hus ? 

Roligt att flera trillar in här :)

• Fjolltuss
    partouze skrev 2012-02-16 21:37:35 följande:
    Torslanda di då?
    Flyttar nära wieselgrensplatsen nu 3 mars :)
  • Fjolltuss

Va kul =) Får slänga ihop en träff när väder och så blivit bättre.. Nu vågar man sig knappt ut då man är rädd att bryta lårben lr liknande :P

Blev iväg skickad in till stan idag av sambon. Han tog dottern och var hemma.. Kändes jätte konstigt men jäkligt skönt.. Fick med mig 3 par jeans och 2 linnen.. Har fortfarande ca 10 kg kvar jag vill bli av med så lär väl få köpa nya inom kort igen :)

Vad har ni för planer för kvällen ? Själv blir det jätte lungt.. Käka lite och vila upp sig inför imorn då storasyster kommer från sin pappa.. Sambon börjar jobba på onsdag igen.. läskigt att vara själv med 2 barn nu ...

• Fjolltuss

Nu är man också nyflyttad.. Fy fasen vad jag inte gillar detta.. 3 våningar utan hiss och sprialtrappor..  Har inget förråd mer än här uppe i lägenheten.. Finns ett cykelrum nere på bottenplan men det är äckligt och fullt med cyklar så där vägrar jag ställa min nya vagn.. 

Lägenheten är super skabbig och nergången.. Målaren kommer nästa vecka och ska omtapetsera hela lägenheten+ nya golvmattor i alla rum utan v-rummet.. Kommer få bo i kaos 2 veckor till typ.. Inte så roligt nu när man har stora dottern här åxå.. Måste dessutom ringa anticimex då vi har mjölbaggar i köket.. Äckligt som fasen.. Men åker till sthlm på torsdag eftermiddag så ska bli skönt att få lämna detta..

Kommer nog bli bra till slut när allt är klart.... :P 

• Fjolltuss

Hittade ett barnvagnsrum/förråd grej här i huset.. Dock får jag bara in chassit ihopfällt där inne där men det  är skönt om man ska iväg flera gånger per dag.. dyr vagn som man inte vill bli av med...

Målaren kommer nästa vecka som sagt.. Någon som är sugen att hitta på något nästa vecka med mig och desibell.. ? Fika,Promenad om väder tilllåter... ? Hojjta till :) 

• Fjolltuss

Varit mycket här med.. Tappat lusten helt att göra något då man fortfarande bor i kaos.. Idag blir målaren klar i hallen.. Bara invänta golvläggaren sen kan man äntligen få komma i ordning ordentligt.. Som jag längtar..

Segt när dom inte gjort ordentligt jobb.. Målaren här är döv så har inte behövt prata så mkt med han mer än skrivit lappar.. Han vet att jag är målare så han sköter sig :P Dock tycker inte jag att underarbetet är de bästa men inte jag som pröjsat för det :P

Annars är det bra med oss.. Desibell blev 5 veckor i onsdags... Vart tar tiden vägen... hon har även fått sin första förkylning och är fortf täppt i näsan efter en vecka... Storasyster kommer på söndag så lär väl åka på något nytt igen...

Ha en trevlig helg alla...

Svar på tråden Fler unga föräldrar i Mölnlycke eller Göteborg runt om?