• straw2008

Förlossningsrädd och verkar inte bli beviljad planerat snitt. Rädd!!!!

Ravenna skrev 2012-03-22 09:30:59 följande:
    Ooooh, grattis! Hur gick det? Jag är särskilt nyfiken på det här med att snitt går så fort jämfört med en förlossning. Hinner man fatta vad som händer eller blir det mer "snip snip, tjoff fjoff, här är barnet, varsågod och hej?" =)

Vi fick ligga o vänta utanför operationssalen säkert 1h. Uppvaket låg vi på ca3h. Men absolut det går fort det gör det.. .de sätter nålen sen tar det inte mer än en kvart tills barnet är ute, sen ska du sys givetvis. Men vi blev verkligen inte chokade på något sätt, hade ju väntat på denna dagen 9 månader.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • straw2008

Sen tycker jag det är extremt tragiskt att kvinnan inte ska få bestämma över sin egen kropp. Att mötas med saker som att "du ska se faran i vitögat" osv tar jga itne ens på allvar då ALLA har något de är rädda för o det ska respekteras. Har två fantastiska snitt i ryggen o anser till 200% att det är guds gåva till kvinnan.

• straw2008
    Brianna skrev 2012-03-29 18:29:53 följande:
    Skaffa en Doula eller 2.

Vad gör en doula vid snitt ?
  • straw2008
    Butterflybaaby skrev 2012-03-29 20:25:44 följande:
    Jag menade att det är en del av upplevelsen, and it's a shame om man missar det... Typ ;)

o jag tycker precis tvärtom, man ska vara extremt överlycklig om man slipper ! Snitt är guds gåva till kvinnan.
  • straw2008
    Ravenna skrev 2012-04-03 12:30:39 följande:
    Tack, men jag tror att jag klarar mig fint utan 9 månaders ångest, 40 timmars plåga, primalskrik, övergreppsupplevelser, invasioner av min kropp, rupturer, sprickor, vanställningar, depressioner, traumatiseringer i allmänhet, blod, syrebrist, hjärnskador, inkontinens... det låter ungefär lika kul som att bli våldtagen långsamt med en elvisp hos doktor Mengele. Det är mycket som är en del av stenåldersupplevelsen med att föda barn. Det finns delar av Afrika där det fortfarande är en del av kvinnoupplevelsen att könsstympas i barndomen och någonstans runt 13-årsåldern tillfälle rituellt våldtas av en äldre bekant till familjen. Där berättar man för barnen att det är en del av upplevelsen med att vara kvinna. Visst missar man saker om man inte deltar i dessa primitiva kvinnoritualer - och det är själva poängen. Vi vill missa eländet. Men någon "shame" är det inte.

Kunde inte sagt det bättre själv.
Svar på tråden Förlossningsrädd och verkar inte bli beviljad planerat snitt. Rädd!!!!