Förlossningsrädd och verkar inte bli beviljad planerat snitt. Rädd!!!!
Men vad är det som gör dig så rädd TS? Är du rädd för att tappa kontrollen, smärta, förlora barnet, eller att du själv ska dö? Det går inte att kontrollera kroppen. Hur mycket man än vill det, så bestämmer kroppen - inte din vilja. Att föda barn är inte något onormalt - utan helt normalt. Det finns många sätt man kan jobba på för att kunna bemöta denna okända upplevelse som det är, att föda barn.
Det handlar absolut inte om att man är en bättre människa eller en bättre mamma om man föder - det är inte alls det jag är ute efter.
Jag har mött den här rädslan för det okända på många sätt och jag tänker att är det inte bättre att se den i vitögat och gå igenom den?
Vid min första graviditet var även jag rädd inför förlossningen, men säkert inte lika rädd som du. Jag fick verkligen lära mig att kroppen bestämmer och det blev ett akutsnitt.
Vid den andra graviditeten ville jag jätte gärna föda vaginalt. Jag ville så gärna vara med om upplevelsen och mest av allt ville jag ge min bebis en så bra start som möjligt. Jag lät kroppen bestämma, slappnade av så mycket det gick och ut kom en bebis.