Inlägg från: Tualisa |Visa alla inlägg
  • Tualisa

Talförsening

Min son är fyllda 2 år nu och pratar inte. Han babblar massor men säger inte så många ord. Typ kack (tack) och mam till mig. Sen säger han inget. På bvc sa dom att dom kollar språket vid 3 års ålder. Jag som tyckte min dotter var sen, men hon pratade mycket mer när hon var i hans ålder

Mina småtroll: Alva 080514, Tor 100130.
  • Tualisa

Bebismaj12: jag har en vän som har en son som är snart 4 och som inte säger så mycket. Han har gott hos logoped och tränar där. Han pratar väldigt otydligt dom få ord han kan. men på dagis så använder dom teckenspråk när dom gör grejer (till alla barnen) det är en del av pedagogiken. Så nu har han lärt sig visa vad han vill genom tecken och föräldrarna har också lärt sig. Nu blir han inte lika frustrerad längre utan försöker att säga vissa ord när han har fått visa med tecken. Enligt hans logoped så är han sen med talet, men inget fel. Han kommer börja prata så småningom.

• Tualisa

Tycker det är super bra att dom tecknar på dagis. ALva min stora tjej tecknar när hon ser vissa saker, även fast vi aldrig gjort det. Tor vet jag inte hur vi ska stimulera. Han har gått på dagis sen september men pratar inte. babblar ju massor, men härmar inte något. Säger hejdå och mam. Annars bara massor av gogadoo, babilooo, totilooo ;).
    Träffade en tjej som fyller 2 år i april i helgen som pratar förfullt och är mycker mer framåt än han :-/

Svar på tråden Talförsening