• t0va

Hur får jag rent madrassen efter kiss?

jag undrar också det och hur man får bort kisslukten på sängkläderna. Sonens blöja läcker ofta och även om det inte alltid går till madrassen så stinker sängkläderna. :(

• t0va
    Pickeli skrev 2012-02-01 10:00:14 följande:
    Tvätta dem i maskin på 60 grader som vanligt? Sitter det kvar ändå menar du?
    japp, det sitter kvar och på ett påslakan så blev det en gul fläck, vet inte om det var något knasigt tyg kanske. Jag tvättar samma dag också eftersom vi har egen tvättmaskin så det är inget som ligger och torkar in.

Känns som det luktar kiss hela tiden, ska testa ättika. Kan ju inte hålla på att kasta sängkläderna. Just nu testar vi andra blöjor men han verkar kissa massor på en gång så det läcker igenom nu när han bara sover på mage.
  • t0va
    Pickeli skrev 2012-02-01 10:16:30 följande:
    Är de i bomull så kanske du kan ösa på lite högra temperatur på tvättmaskinen. Och är det vita underlakan så brukade min mamma lägga dem i klorin ett par timmar och sedan tvätta upp dem rejält för att få bort allt. Det funkade.

Även ättika är väl blekande så kanske du kan testa att lägga lakanen i ett ättiksbad (om de är vita eller ljusa)
    japp det är ljusare det mesta i alla fall, ska testa det med. Så bra tips man får :)
Svar på tråden Hur får jag rent madrassen efter kiss?