Inlägg från: Queenie70 |Visa alla inlägg
  • Queenie70

Din hund/katt blir allvarligt sjuk. Hur mycket pengar är du beredd att betala för att den ska bli frisk?

Så mycket som jag har råd med. Om pengarna inte finns så finns de liksom inte ju.

• Queenie70
    MissMurrig skrev 2012-01-28 22:00:25 följande:
    Vi har nu lagt ca 35 000kr på min hund den senaste månaden för hon hade 2 tumörer på mjälten, mjälten opererades bort, men det visade sig vara riktigt elaka tumörer. Så nu måste hon behandlas om hon ska ha en chans, och om behandlingen lyckas får hundarna ett snitt på ett år extra att leva. Denna behändlign kommer kosta ca 20 000kr. Min hund är 10,5 år gammal. Nu är det iofs inte bara jag som lägger ut pengarna, mina föräldrar betalar det mesta, jag hade inte haft råd med operationen till att börja med. Men hade jag pengarna sparade hade jag nog gjort det ändå. Annars är det kanske lite mycket att lägga på en 10 år gammal hund, speciellt om det kanske bara ger henne 6-12 månader till. Men hon är familj, jag gör allt jag kan för henne. Tyvärr kan man ju inte betala så mycket om man inte har pengarna, det är hemskt att sådant ska avgöra om ens familjemedlem ska få leva eller inte. Jag tror inte hon kommer leva till sommaren, men vi ska försöka ändå, det är hon värd.
    Nu vet jag ju inte hur det är i ert fall. Men oavsett pengar, så finns det ju också en gräns för hur mycket lidande och svåra behandlingar man ska låta ett djur utstå, då djuret till skillnad från en människa ju inte kan förstå varför den genomgår en besvärlig behandling, om den kanske bara "vinner" ett år till i livet. En avvägning man får göra är ju att fundera på om det verkligen är för djurets skull man låter göra detta, eller för att man av egoistiska skäl inte är beredd på att mista djuret. Återigen, så säger jag inte att det är så i ert fall. Bara en reflektion jag gjorde i samband med ditt inlägg.
Svar på tråden Din hund/katt blir allvarligt sjuk. Hur mycket pengar är du beredd att betala för att den ska bli frisk?