Inlägg från: skorpionen80 |Visa alla inlägg
  • skorpionen80

Din hund/katt blir allvarligt sjuk. Hur mycket pengar är du beredd att betala för att den ska bli frisk?

Jag betalar så mycket som krävs. Förhoppningsvis blir det inte en klumpsumma...

Förra året gav vi över 20000 i veterinärkostnader för två katter. Det var dyrare än så men försäkringen stod för resten... Då har jag inte räknat in specialmat och mediciner. Det är sånt man får räkna med när man har husdjur, allt är inte bara gos och lek.

• skorpionen80
    Lajkie skrev 2012-01-28 22:26:46 följande:
    Samma dygn: ca 20.000:-

Lajkie skrev 2012-01-28 22:27:26 följande:
    Inom 1 v: obegränsat. (så länge det är etiskt rätt mot djuret.)

Vad konstigt tankesätt. Så om hunden/katten behövde en operation för 30000 skulle du säga nej, men om den behövde två operationer för 20000 var skulle det inte vara något problem?
  • skorpionen80
    Momalicious skrev 2012-01-29 10:29:23 följande:
    Antagligen sa hon väl så för att hon kan få tag på/har 20 000 sparat men skulle kunna få fram mer pengar på en vecka. Min gissning alltså. :)

Men då talar man ju med veterinären och ber om ev faktura eller att de behåller katten tills man har pengarna. Inte avlivar man katten för att banköberföringen tar 3-4 dagar...
  • skorpionen80
    Capt Janeway skrev 2012-01-29 11:29:52 följande:
    Det som krävs. När jag tog in djuret till min familjemedlem valde jag att ta fullt ansvar för hennes eller hans liv. Och varför skulle försäkringen inte gälla?

Alla försäkringar täcker inte allt. Tex tror jag inte försäkringen täcker fall från ej innätad eller inglasad balkong. FORL täcks av bara ett försäkringsbolag. Sen kan rehab bli dyrt också om det inte täcks (tillägg i vissa fall). Alla försäkringar har ett maxbelopp och när det är nått får man betala själv...
  • skorpionen80
    emmisss skrev 2012-01-29 22:07:22 följande:
    Får jag fråga varför man inte har djuret försäkrat?

För att man inte vill betala till försäkringsbolag utan man sparar pengarna istället och betalar själv. Tex på en av våra katter som hållit sig frisk har vi betalat långt mycket mer än vad vi fått tillbaka, tror faktiskt inte vi fått någonting (peppar, peppar). Skulle det varit så för alla tre så hade ju jag troligtvis inte försäkrat nästa utan chansat...

Eller så är man sur för att försäkringen inte täcker allt så man låter bli i ren protest.

Eller så bryr man sig inte om katten utan skaffar en ny om denna blir dålig :(
  • skorpionen80
    Khaleesi skrev 2012-01-30 08:10:10 följande:
    Oj. Jag som är lite uppväxt på landet skulle ha låtit avliva min katt om den blev allvarligt sjuk. Det är livets gång. Hur mycket man än tycker om sin katt så lever den inte i oändlighet.

Det gör inte du heller. Kommer du ta ditt liv om du blir allvarligt sjuk? Får ett komplicerat benbrott etc?
Svar på tråden Din hund/katt blir allvarligt sjuk. Hur mycket pengar är du beredd att betala för att den ska bli frisk?