• Stig Björne

Stig Björne: Vilka barnvagnar gäller 2012-2013?

Ni som vart med här på Familjeliv i 100 år, vilka barnvagnar rekommenderar ni?
    Vi har nu tre barnvagnar och ingen håller måttet. En klarar inte snö, men är lätt att fälla ihop, väger lite och är smal. Den andra barnvagnen klarar snö, men är tung och går inte igenom porten. Den tredje vagnen kan inte svänga bra, klarar snö, kommer inte in genom porten men är hyffsat lätt.

Stig Björne: Vilka barnvagnar gäller 2012-2013?
  • Svar på tråden Stig Björne: Vilka barnvagnar gäller 2012-2013?
  • emma ax

Har inte läst alla inlägg med olika krav men, vi har en fiddler harmony från barnbutiken och är jättenöjda med den! Köpte den som resevagn, men använder den till vardags också.
    har iof inte testat den i snö än och hjulen är ganska små...
    Mer info om den finns här:
    www.barnbutiken.net/fiddler-harmony-svart-p-407-c-417.aspx
    Dessutom kostar den bara 1000 kr för en ny vagn!

• Novelli
    Hannathu skrev 2012-04-01 12:33:00 följande:
    ja precis - stora eller förhållandevis stora hjul är ett plus. Grusvägar och pyttehjul funkar inte...

Om man går mycket så är det bara Baby Jogger City Elite som håller måttet enligt mig. Den är så in i helvete stabil att jag inte fattar att fler inte upptäckt den.

Enda kruxet är att sitsen inte är vändbar. Hade Baby Jogger satsat på en lös sits att sätta på då barnet är mellan 6 månader och 1 år så hade jag köpt den direkt. Jag menar det finns ju en separat liggdel att sätta på.

Jag hade den vagnen förut och den var outstanding. Tyvärr så hade jag problem med att gå i affärer med den för den är ganska bred. Jag sålde den och ångrar mig djupt.

Jag ska ha en till. Allt för att kunna promenera skönt och länge utan problem. Bara de kunde göra en separat vändbar sittdel så hade den vart perfekt hela vägen ut.

Den välter inte som andra vagnar kan göra, den är så stabil.

Jag har pratat med många som har Mountain Buggy UJ och den är bra men den är så ranglig och allt som inte sitter åt ordentligt tenderar att nöta sönder till slut.

Inte BJ... den sitter åt i varenda skruv och jag har aldrig sett att någon har problem med den förutom med bromsen, men då är det frågan om ett handhavandefel.             
  • goabarn77
    Novelli skrev 2012-04-20 22:59:53 följande:

Om man går mycket så är det bara Baby Jogger City Elite som håller måttet enligt mig. Den är så in i helvete stabil att jag inte fattar att fler inte upptäckt den.

Enda kruxet är att sitsen inte är vändbar. Hade Baby Jogger satsat på en lös sits att sätta på då barnet är mellan 6 månader och 1 år så hade jag köpt den direkt. Jag menar det finns ju en separat liggdel att sätta på.

Jag hade den vagnen förut och den var outstanding. Tyvärr så hade jag problem med att gå i affärer med den för den är ganska bred. Jag sålde den och ångrar mig djupt.

Jag ska ha en till. Allt för att kunna promenera skönt och länge utan problem. Bara de kunde göra en separat vändbar sittdel så hade den vart perfekt hela vägen ut.

Den välter inte som andra vagnar kan göra, den är så stabil.

Jag har pratat med många som har Mountain Buggy UJ och den är bra men den är så ranglig och allt som inte sitter åt ordentligt tenderar att nöta sönder till slut.

Inte BJ... den sitter åt i varenda skruv och jag har aldrig sett att någon har problem med den förutom med bromsen, men då är det frågan om ett handhavandefel.             
    Om jag fattat rätt kommer en sådan vagn från Babyjogger under sommare. *dreglar*
  • Novelli
    goabarn77 skrev 2012-04-20 23:10:20 följande:
    Om jag fattat rätt kommer en sådan vagn från Babyjogger under sommare. *dreglar*

Ja, City Versa... ska kolla på den också men jag tror inte att den slår Eliten i komfort. Skrattande Ska bli spännande att se den i alla fall. *Dreglar, jag med*

Var och kollade på GT:n som kom härom dagen men den är inte heller så bra som Eliten...
  • Hannathu
    Novelli skrev 2012-04-20 23:22:26 följande:
    Ja, City Versa... ska kolla på den också men jag tror inte att den slår Eliten i komfort. Skrattande Ska bli spännande att se den i alla fall. *Dreglar, jag med*

Var och kollade på GT:n som kom härom dagen men den är inte heller så bra som Eliten...
    Jo city versa skrev jag om förut här i tråden. Verkar väldigt intressant men den ska vara mest lik Selecten
    Vi har en FIT som löp och gåvagn som är kanon, men den går ju inte att vända heller...
  • Stig Björne
    emma ax skrev 2012-04-12 20:11:20 följande:
    Har inte läst alla inlägg med olika krav men, vi har en fiddler harmony från barnbutiken och är jättenöjda med den! Köpte den som resevagn, men använder den till vardags också.
    har iof inte testat den i snö än och hjulen är ganska små...
    Mer info om den finns här:
    www.barnbutiken.net/fiddler-harmony-svart-p-4...
    Dessutom kostar den bara 1000 kr för en ny vagn!

Fiddler, Harmony

Vikt och mått

Höjd 107 cm
    Bredd 55,5 cm
    Längd 92 cm
    Vikt 8,9 kg
    Maxvikt barn+last är 15 kg 

Mått (ihopfälld)
    Bredd 55,5 cm
    Höjd 33 cm
    Längd 90 cm

Pris: 999 kr inkl regnskydd och ålpåse

Ja, svängbara hjul.

Vilken drömvagn! OTROLIGT bra pris.
  • Stig Björne

Tillägg till ovan

Förklaringen till det låga priset: 

Fiddler Harmony är vårt eget varumärke där vi levererar yttersta kvalitet till ett överkomligt pris tack vare att vi undviker kostsamma mellanhänder. Fiddler tillverkas i samma fabriker som några av världens mest kända barnvagnsvarumärken.

• Novelli
    Stig Björne skrev 2012-05-07 11:32:58 följande:

Fiddler, Harmony

Vikt och mått

Höjd 107 cm
    Bredd 55,5 cm
    Längd 92 cm
    Vikt 8,9 kg
    Maxvikt barn+last är 15 kg 

Mått (ihopfälld)
    Bredd 55,5 cm
    Höjd 33 cm
    Längd 90 cm

Pris: 999 kr inkl regnskydd och ålpåse

Ja, svängbara hjul.

Vilken drömvagn! OTROLIGT bra pris.
    Jättefin, men jag skulle vilja se de hjulen efter ett antal promenader på 1½-2 mil per gång.

Jag måste ha riktiga hjul och inga små leksakshjul.
  • Stig Björne
    Novelli skrev 2012-05-07 22:17:24 följande:
    Jättefin, men jag skulle vilja se de hjulen efter ett antal promenader på 1½-2 mil per gång.

Jag måste ha riktiga hjul och inga små leksakshjul.
    Javisst ja och så har vi kravet på att klara snön. Det var med i alla fall min kravspec i början på tråden. Glömde det. 
  • Stig Björne
    Novelli skrev 2012-03-22 09:24:18 följande:
    Crescent uppfyller inte alla de krav jag har på en vagn:

Den ska bli liten när den fälls ihop.
    Den ska vara liten men ändå ha vändbar sits.
    Den ska ha punkteringsfria däck som går att köra långt med utan att de slits med en gång.
    Den ska ha svängbara framhjul.

Än så länge är det bara City Versa som uppfyller de kraven.
    City Versa Vändbart säte Enkelt att fälla ihop vagnen med ett handgrepp oavsett hur sätet är vänt. 8,5” punkteringsfria hjul med förseglade kullager. Lås och svängbart framhjul med fjädring. Handbroms Justerbart fotstöd som ger extra bensupport för mindre barn. Justerbart 5-punks säkerhetsbälte med axelvaddar och extra skydd över grenspännet. Auto-lock som håller vagnen ihopfälld under transport . Förvaringskorg undertill, tål 9 kg. Vagnens vikt 12 kg Viktkapacitet 30 kg Bredd 55.9 cm http://www.babyjogger.se/cityversa.aspx
Svar på tråden Stig Björne: Vilka barnvagnar gäller 2012-2013?