Hannathu skrev 2012-04-01 12:33:00 följande:
ja precis - stora eller förhållandevis stora hjul är ett plus. Grusvägar och pyttehjul funkar inte...
Om man går mycket så är det bara Baby Jogger City Elite som håller måttet enligt mig. Den är så in i helvete stabil att jag inte fattar att fler inte upptäckt den.
Enda kruxet är att sitsen inte är vändbar. Hade Baby Jogger satsat på en lös sits att sätta på då barnet är mellan 6 månader och 1 år så hade jag köpt den direkt. Jag menar det finns ju en separat liggdel att sätta på.
Jag hade den vagnen förut och den var outstanding. Tyvärr så hade jag problem med att gå i affärer med den för den är ganska bred. Jag sålde den och ångrar mig djupt.
Jag ska ha en till. Allt för att kunna promenera skönt och länge utan problem. Bara de kunde göra en separat vändbar sittdel så hade den vart perfekt hela vägen ut.
Den välter inte som andra vagnar kan göra, den är så stabil.
Jag har pratat med många som har Mountain Buggy UJ och den är bra men den är så ranglig och allt som inte sitter åt ordentligt tenderar att nöta sönder till slut.
Inte BJ... den sitter åt i varenda skruv och jag har aldrig sett att någon har problem med den förutom med bromsen, men då är det frågan om ett handhavandefel.