• Stig Björne

Stig Björne: Vilka barnvagnar gäller 2012-2013?

Ni som vart med här på Familjeliv i 100 år, vilka barnvagnar rekommenderar ni?
    Vi har nu tre barnvagnar och ingen håller måttet. En klarar inte snö, men är lätt att fälla ihop, väger lite och är smal. Den andra barnvagnen klarar snö, men är tung och går inte igenom porten. Den tredje vagnen kan inte svänga bra, klarar snö, kommer inte in genom porten men är hyffsat lätt.

Stig Björne: Vilka barnvagnar gäller 2012-2013?
  • Svar på tråden Stig Björne: Vilka barnvagnar gäller 2012-2013?
  • skrållmor

Dessutom är den ergonomiska sitsen helt fenomenal. Min tjej sover i flera timmar i vagnen. Måste va skönt att inte behöva kasa ner.. Sen är det kul med färg tycker jag. Har grå bas och cerise topp klädsel. Får jag en pöjk nån dag så lär det bli lime grönt :) lycka till!!

• stor grön drake

emmaljunga har även nitro city, lika bred som city crossen, men svängbara framhjul som kan bytas till fasta snöhjul.

City crossen väger 14,6kg med sittdelen, citykorgen är den separata liggdel man kan köpa som tillbehör om man vill ha en liggvagn istället för lift i sittdelen.

• skrållmor

Har haft en Emmaljunga Ozone, men tyckte den var hemsk med sina hårda plastiga hjul..annars var den smidig och snygg. Även den har ergonomisk sittdel.

• Tessan08

Jag vill ha en vagn som har rejält gung, typ brio happy men jag tycker inte den är riktigt i min smak.

• skrållmor

Kanske har nån du känner en bugga som du kan provgunga? ;)

• Tessan08

Nä har ju inte det men ska försöka kolla om det finns i en butik i närheten :) annars får det bli en emmaljunga el brio.

• Stig Björne

Tillbaka till tråden. tack för tips och svar. Chicco struntar i att svara angående snöhjul som extra tillbehör. Vi klarart nätt och jämt vintern med Chicco tror jag, men just nu snöar det utav bara hellskotta i Stockholm. Så jag ska inte ropa hej. 

Helt klart är att till nästa år måste vi ha en liten smidig sittvagn - smal - med stora hjul - kanske tre räcker. Vi kan köpa den nu. 

Maxpris 2000 kr begagnad. Någon som vill sälja? 

• Stig Björne

Glömde skriva, maxvikt på beg sittvagnen vi vill köpa är typ 10-12 kg eftersom vi inte har hiss!

• Stig Björne

Har aldrig hört talas om denna sitt vagn, men den verkar vara okey. Vikten lite hög. 

2ME San Fransisco joggervagn 2012. Någon so har en begagnad för typ1500 kr kanske??

Denna joggervagn har ett ovalt aluminium chassi med extra fjädring på bakhjulen och ställbart fotstöd. Lufthjul med kullager för högre komfort. Varukorgen är försedd med reflex. Det finns ficka och tittlucka på suffletten, som är tredelad för maximal komfort. Klädsel med bra ventilation tack vare airfill systemet. Vagnen har fullt liggläge.

Höjd: 106 cm
    Bredd: 65 cm
    Djup: 110 cm
    Vikt:15,2 kg
    Ord, pris 2999:-

barnvagnsmagasinet.se/barnvagnar/608-2me-san-fransisco-2012-svart.html
  • Stig Björne

Jag har surfat runt i kväll och letat vagnar men det är inte många som är max 63 cm breda, väger max 10-12 kg och har tre hjul. Har typ hittat ingen vagn. 

Svar på tråden Stig Björne: Vilka barnvagnar gäller 2012-2013?