• Emilias mamma

Någon som testat Bio-Oil för bristningar?

Ja, som rubriken säger så handlar detta om bristningar på magen.

Jag väntar mitt andra barn, är i vecka 38 och har fått otroligt mycket bristningar på hela magen, Känns inte jätte skoj, men man kan väl inte göra nåt åt det eller?

Igår såg jag reklam på tv om en olja som ska dämpa dessa bristningar, Bio-oil hette den! Är där någon som testat den och vet om det fungerar och hur lång tid innan man isåfall ser resultat? Har provat havandeskaps olja redan under min första graviditet men den luktade mer pyton än den gjorde nytta, så jag vet att den inte fungerar iallafall.. Frågan är ju om denna nya olja gör någon förbättring? Det försvinner väl tyvärr aldrig, men det kan kanske bli bättre!

Mvh Emilias Mamma   
  • Svar på tråden Någon som testat Bio-Oil för bristningar?
  • Emilias mamma

Tack för bra svar! Nej, du har nog rätt i det du skriver (Maria BCN), man får nog aldrig bort dem räliga strecken med någon kräm. Men jag blev smått nyfiken på att testa derma rollern! Ska kolla närmre på det. 

• bsm

jag har hört att man borde ha minst 1,5mm på nålarna för att behandla bristningar.

har själv beställt en 2,0 :D 

• Emellliee

jag köpte bio- oil för att testa på mina bristningar som jag fått nu under graviditeten på sidan av brösten. Har använt den i ca 3veckor och helt otroligt nog så har don börjat "suddas ut" redan nu. Men det e nog olika från person till person, men alltid värt å testa Flört

• bsm

nice. tänkte att det kan va värt att testa i samband med rollningen.... ska se... men e lite skeptisk till den eftersom den innehåller parabener eller vad det heter?! parabener e ju inte så bra..... mest för att det e billigt att tillverka med parabener som jag hört.

• AnnaApr

Testat bio-oil nu ett tag och inga bristningar än så länge! Har även smörjt in på bristningar sen innan och de har börjat försvinna! Så jag är nöjd iaf :D

• bsm

vad menar du med att de börjat förvinna? har bristningarna blivit färre eller har de bara blekts och blivit vita?
    nyfiken :D 

• Loulou85
    bsm skrev 2012-02-29 17:08:34 följande:
    nice. tänkte att det kan va värt att testa i samband med rollningen.... ska se... men e lite skeptisk till den eftersom den innehåller parabener eller vad det heter?! parabener e ju inte så bra..... mest för att det e billigt att tillverka med parabener som jag hört.
    Parabener är typ konserveringsmedel. Konserveringsmedel finns det i det mesta för att det inte ska mögla/bli unket/dåligt. Godis, tandkräm, mascara, schampo mm innehåller konserveringsmedel. De produkter som finns utan parabener har de oftast tagit fram något annat liknande ämne och tillsatt i produkten för att den ska hålla, annars skulle ex din kroppskräm börja lukta illa och ev mögla på bara någon vecka. Men på så sätt kan de säga att produkten är utan parabener. Det intressanta är då, vad är det i produkten som gör att den håller?

Jag använder Bio Oil kombinerat med Clarins "gravidolja" och jag tycker att båda oljorna är helt fantastiska. :)
  • bsm

men just parabener har ju visat att det gör att barn hamnar tidigare i puberteten i själva kroppen och att inte psyket hänger med eller vad man ska säga. kroppen blir snabbare vuxen av parabener men att barnen ändå är barn i sinnet men får en vuxen kropp för tidigt... o det kan man ju tycka olika om, ifall man tycker det är bra eller dåligt men hursomhelst e parabener billigt att framställa o därför är det vanligt att det finns i krämer så att de håller..

• Mila L

Var hittar ni att den innehåller parabener? Jag har läst en innehållsdeklaration på nätet samt här: www.keyline-brands.com/bio-oil-advice.php att den inte innehåller parabener.

Blir lite nervös eftersom jag har försökt undvika parabener under graviditeten, men använt bio-oil i snart fyra månader. Inga bristningar än dock.

Jag har också hört att parabener kan mixtra med hormonerna. Att många har börjat använda sig av andra konserveringsmedel är bra tycker jag, dessa ska inte vara hormonmixtrande, men är dyrare att använda, vilket gör att många tillverkare håller sig till parabenerna och hoppas att folk inte är så noga med det.

Svar på tråden Någon som testat Bio-Oil för bristningar?