• Emilias mamma

Någon som testat Bio-Oil för bristningar?

Ja, som rubriken säger så handlar detta om bristningar på magen.

Jag väntar mitt andra barn, är i vecka 38 och har fått otroligt mycket bristningar på hela magen, Känns inte jätte skoj, men man kan väl inte göra nåt åt det eller?

Igår såg jag reklam på tv om en olja som ska dämpa dessa bristningar, Bio-oil hette den! Är där någon som testat den och vet om det fungerar och hur lång tid innan man isåfall ser resultat? Har provat havandeskaps olja redan under min första graviditet men den luktade mer pyton än den gjorde nytta, så jag vet att den inte fungerar iallafall.. Frågan är ju om denna nya olja gör någon förbättring? Det försvinner väl tyvärr aldrig, men det kan kanske bli bättre!

Mvh Emilias Mamma   
  • Svar på tråden Någon som testat Bio-Oil för bristningar?
  • RobzMarley

Köpte den på medstop eller vad det heter härom dan, men man skulle använda två ggr om dan 3 mån..
     VEcka 19 nu. Hade sen mina tidigare graviditeter så får se vad det blir av det nu..

• partouze

Du kan köpa på tradera de är billigast där . Dom funkar utmärkt kostar väll 200 med frakt. Jag lyckades köpa en för 50 kronor .

• lima76

jag har använt bio-oil under (snart) tre graviditeter och har inte fått några bristningar. Fast jag vet inte hur bra den är på redan existerande bristningar... Du hittar den på apoteket för 119 kr.

• Passionsblomma

Jag skulle köpa Bio-Oil på Life men expediten ville inte sälja det till mig eftersom jag är gravid. Det ska vara ngt i formulan som inte är bra för gravida/bebisen. Så förhör er om det innan ni köper. 

• MariaBCN

Hej, 
    Vill inte verka nedlåtande på något sätt, men tror faktiskt inte det finns något som hjälper mot bristningar.
    Det är ju hormoner som spökar och då hjälper dessvärre inga krämer eller oljor i världen.
    Jag har under mina 3 graviditeter inte använt något speciellt, men inte heller fått en enda bristning, trots ålder (42 år vid min senaste graviditet). var ENORMT STOR, men inte en endaste bristning. Tror tyvärr det är arvsanlag och hormonbetingat. Provade dock BIO-OIL mot min graviditetsklåda som jag haft under alla 3 graviditeter. Jag tyckte det lindrades något med oljan som dessutom känns skön, mild och fuktgivande. 

Bristningarna bleknar rejält med tiden är väl det man kan säga till tröst.

Njut av graviditeten.
    KRam 

• ludicrous

Det går nog inte att göra nått åt att de kommer, men när de väl är där kan man kanske mildra genom art hjälpa huden dra ihop sig :)

Nu snor jag TS lite. Men hur funkar dermaroller? Gör man varje dag eller?

Svar på tråden Någon som testat Bio-Oil för bristningar?