Inlägg från: logehund |Visa alla inlägg
  • logehund

Vad tänka på när göra innekatt till utekatt?

Till alla er som ifrågasätter hurvida människor som släpper ut sina katter inte älskar sina kissar. Ni borde skämmas. Vilka är ni att dömma? En sak ska ni ha klart för er. Katter är inga ömtåliga små fluffbollar. Dom är några av naturens absoluta toppjägare. Dom har superb syn, hörsel och luktsinne. Fantastiska reflexer (näst snabbast i världen efter mungon) och otroligt starka instinkter. Klorna som ni överbeskyddare klipper för att lille gulledjuret inte ska sabba bästa soffan, är inget annat än rena överlevnadsredskap. (evolutionens schweiziska armeknivar). Dom är inte skapade att leva skyddade liv instängda i ett hus eller lägenhet. Även om dom klarar det och i de flesta fall även trivs med det. Just därför att dom är så anpassningsbara. Men som dom överlevnadskonstnärer dom är, så garanterar jag att den katt som en gång fått smaka på livet utomhus alltid kommer att föredra det! Mina katter har alltid varit utekatter. Dom är ute hela dagarna. Ibland hela nätterna. Visst blir man orolig ibland. Men allt sånt glömms bort när dom hänger av sig jägar rocken i hallen, käkar sin mat, och kurrande kryper upp i mitt knä framför tv:n. Sluta dömma andras sätt att älska och bry sig om sina katter!!

Svar på tråden Vad tänka på när göra innekatt till utekatt?