Inlägg från: skorpionen80 |Visa alla inlägg
  • skorpionen80

Vad tänka på när göra innekatt till utekatt?

Varför inte gå ut med dem i koppel? Det finns ju bilar, kattplågare, arga grannar, farliga rovdjur mm som katten kan råka ut för. Om det redan finns uteplatser där ni bor riskerar ni att katterna körs iväg från de andras revir, dvs ert hem. jag hade inte vågat släppa ut dem utan uppsikt i alla fall...

• skorpionen80

Här har det gått bra! Så länge vi är inomhus så störs de av selen och backar och lägger sig ner osv men så fort vi kommer ut så är där så mycket annat att titta på så selen glöms av...

Smukke skrev 2012-01-24 19:59:56 följande:
    Fungerar det att lära så pass gamla katter att ha koppel och gilla det? 

Enda anledningen var att jag funderade på det, och ville ta del av era expertisråd :)

Det enda som hindrat mig hittills är som många säger, att det finns hemska hemska människor där ute. :(  

• skorpionen80
    Ravenna skrev 2012-01-29 20:01:19 följande:
    Jag tycker att kattgård är det sämsta av två världar. ;)

Du får alla nackdelarna med att ha en innekatt, men ingen av fördelarna med att ha en utekatt. Du kan inte vädra ordentligt, du måste fortfarande ha kattlådor och det finns rymningsrisk. En kattgård är ju liksom bara en stor balkong... kattgårdskatter är innekatter och ingenting annat.

Klart du kan vädra - du se ju kattgård så katterna kommer inte längre än så. Varje vettig kattägare vill att katten ska gå i lådan, hur ser man annars när något är fel?
Svar på tråden Vad tänka på när göra innekatt till utekatt?