Respekterar sjukhus om man vill bli sövd vid KS?
Jag vill bara inflika lite här,,, Jag har gjort två planerade sövda snitt och i sommar kommer jag göra mitt tredje.
Narkosläkaren kan inte neka dig att sova han kan bara avråda.
Jag är livrädd för snitt och för mig har sövande snitt varit hur bra som hellst och jag är glad som har haft kompitenta människor runt omkring mig vid snittet som istället för att förvärra situationen underlättat för mig . Jag har haft underbara narkosläkare som hållt min hand å klappat min kind ända tills jag somnat.
Mina barn har fått komma på mitt bröst fast jag sovit och sedan har som funnits på uppvaket med pappan när jag vaknat.
Det är lätt när man inte lider av rädslan själv att vara dömmande men att gå i nio månader och ha ångest och må dåligt för något som skrämmande är ingen hit.
Jag vet risker mm vid ett sovande snitt jag har hört dom ett par gånger då narkosläkaren måste gå igenom dom inför op.
Kvinnor gör snitt för att dom är rädda för att föda barn,, Men vi som inte har något annat val än att bli snittade fast vi verkligen inte vill varför ska inte vi få känna som vi gör ? Jag har hängt på fl i så många år och fått höra sååå mycke om mina sovande snitt ,,,,,
Jag tycker att du trådstartaren ska göra det som känns bäst för dig .