krogen skrev 2012-01-24 10:27:47 följande:
Det ar en annan sak. TS vagrar foda vaginalt overhvudtaget, likasa planerad KS med ryggbedovning. Hon vagrar ga prata med nagon och vagrar ga besoka op sa att nagon kan fa visa henne runt. Och hjalpa med hennes fobi.
Hon har egen bild av hur allting pa op gar till och struntar i riskerna for fostret nar hon sovs (medicinska skal for sovande snitt ar annan sak).
Ok, jag har bara läst TS och lite till. I TS står det att bebisen ligger i säte och att hon därför ska snittas. De flesta sjukhus rekommenderar väl KS vid sätesbjudning. Men men, det kan ju framkommit annat senare som tyder på ngt annat.
En sak som jag reagerar på här i slutet av tråden är att man jämför barnets eventuella dåliga mående (fysiskt) av att mamman sövs med moderns psykiska mående, och att det borde tas mer hänsyn till mammans psykiska mående. Märkligt sätt att resonera tycker jag, om det finns fysiska risker för en bebis med att mamman sövs är det väl helt rimligt att det är bebisen som går först?
Hur som helst, lycka till, TS, hoppas det löser sig till det bästa för din bebis och dig!