• krogen

Respekterar sjukhus om man vill bli sövd vid KS?

mamman2008 skrev 2012-01-21 13:40:17 följande
    Det du gor ar att forstorar upp saker i ditt huvud nar du ar helt felinformerad och hittat diverse scenarior pa natet. Hela ditt prat om att ligga dar i panik, svimma om och om, grata... Forsok vara vuxen nu. Du ska ju ha barn och da ska val barnets valmaende ga fore? Till den grad att du kan bringa upp dina problem med din bm och atminstone vara rationel om det hela?

Du vagrar ta till dig vad JA77 skriver som har detta som sitt dagliga arbete utan ar helt insnoad i dina skrackscenarior, barnsliga forestallningar som faktiskt inte ens stammer med verkligheten.

Vax upp, sok hjalp for detta sa att du kan atminstone gora vettigt beslut nar det galler ditt barns halsa.
  • krogen
    mamman2008 skrev 2012-01-21 17:33:13 följande:
    Jag har så svårt bara att förstå varför de ska vara så svårt att respektera mina önskningar om sövning osv... när man pratat om sånt vid tidigare förlossningar för att man varit orolig och sen läser sidor på nätet så står det ju annat.. där står de ju precis att det typ är jag som bestämmer hur, jag får vara delaktig och de tar mina vädjor på allvar osv... 
    Dina onskningar beror pa ren och skar okunskap som kan orsaka direkt livsfara for dig och ditt barn. En lakarens ansvar ar att gora medicinsk korrekta bedomningar for att forlosa dig pa sakrast mojliga satt. Att du totalvagrar ens ta in nagot info och helt utan att ha talat med nagon eller besokt stallet har bestamt dig for nagot som du last pa internet gar tvartemot den medicisnka praxisen.

Du ar inte experten har, och ditt och ditt ofodda barns liv ar din lakarens ansvar. Darfor ar det ratt bra ide atminstone tala med dom, du kommer inte fa nagonting beviljat pa dagen!
  • krogen
    Nyårsmamma skrev 2012-01-22 08:03:54 följande:

Ansvarig för sitt och sitt barns liv är hon själv. Det är en absolut rättighet att vägra en föreslagen behandling och då måste personalen erbjuda vad de anser nästbästa alternativ till den föreslagna vården. Rätt att neka har man ALLTID.

Till en viss del har du ratt. Men en lakare gar inte med pa en patients onskan om han/hon anser det vara farlig for patienten som det i slutandan i lakarens ansvar.

Sa visst kan TS neka till foreslagen losning, men problemet har ar ju att hon totalvagrar ta in nagon information och ens prata med nagon om detta. Hennes argument som ar baserade pa felaktigheter och forvridna forestallningar ar inte grund nog att gora en riskabel bedomning.
  • krogen
    JA77 skrev 2012-01-22 12:31:44 följande:
    Jag tycker faktiskt att du har fel i sista stycket. Alla andra patienter då? De stackars äldre som ska operera sin stora cancer och man undrar om kirurger bara ser en KROPP och inte personen bakom; som inte ser alla komplikationer som den stackars 80-åringen måste leva med till knappt någon nytta alls? Gravida kvinnor är de friskaste vi har på sjukhus, och de ska inte särbehandlas mer än någon annan  patient.

Här är dessutom problemet att TS VÄGRAR ta till sig av det jag säger, det andra säger. Hon vill inte samtala, inte gå på studiebesök, inte fråga sin läkare. Hon ska bara kräva, kräva, kräva utifrån en bild som bara finns i hennes huvud. Det är fel.   
  • krogen
    mamman2008 skrev 2012-01-23 21:55:52 följande:
    För MIG är sovande lösningen för att de ska bli så bra som möjligt... och att jag slipper vara ett nerv vrak t mamma efter förlossningen.. sen kanske inte sovande snitt är lösningen för dig eller nån annan men för MIG är det faktiskt så..

Du skriver "har man ingen lust att bearbeta detta innan" varken du eller JA77 vet om jag försökt eller ej..

Skrev ett inlägg som tyvärr togs bort av moderatorn för att de var för elakt tydligen... men tycker det e elakare att ens påstå att man inte vill bearbeta de eller få hjälp innan när man inte ens frågat mig OM jag gjort det..

För att för både dig, JA77 och alla andra härinne som inte tror de så vill jag förtydliga på ett mildare sätt att jag HAR försökt fått hjälp och bearbeta.. men jag har 2 veckor typ tills snittet... och det finns inte TID hos mvc pskolog eller aurora så fort för det är KÖ och jag går tyvärr inte först utan få vänta som alla andra.

Jag kommer heller inte HINNA eller KUNNA få en visning av op team i uppsala innan snittet ska göras dels för att jag bor 15 mil ifrån och de inte är bara att åka och för att de inte har TID helt enkelt..

Jag har altså sökt hjälp för detta och försökt få prata med någon men det hinns inte med innan snittet tyvärr...
    Psykologen jag prata med sa att visst hon kan prata med mig men hon e ingen bm eller op läkare som kan sånt där så hon kan ändå inte svara på mina frågor..

Så det är så att jag får ingen hjälp innan för att de e så snart inpå och det inte finns TIDER hos mottagningar som aurora osv... Jag vill inget hellre än att kunna prata om de och få mer information om allt än det jag får sitta och söka efter och jag vill inget hellre än att prata med min bm och dom på akademiska om hur jag vill ha det men dom har inte TID innan! Tyvärr... så innan ni ens påstår att jag inte sökt hjälp eller vill ha nån så fråga mig gärna nästa gång!
    Bullshit TS.

Du haft 9 manader pa dig. Och du kom pa NU att du minsann inte vagar nagot annat an sovande snitt?
  • krogen
    Mariella81 skrev 2012-01-24 10:05:11 följande:
    Men ett beslut om snitt kan ju komma ganska plötsligt. Jag vet inte varför ts ska göra ett snitt men det är väl inte så värst vanligt förekommande att man vet om att man ska göra snitt från början av graviditeten så att hon haft nio månader på sig att förbereda sig är väl inte så troligt.
    Ts vill snittas sovande for att hon har nalskrack.
  • krogen
    turpis skrev 2012-01-24 09:45:28 följande:
    Men om man har tänkt en vaginal fl och barnet plötsligt ligger i säte har man ju inte nio månader på sig? Eller har jag missat ngt i tråden?
    Det ar en annan sak. TS vagrar foda vaginalt overhvudtaget, likasa planerad KS med ryggbedovning. Hon vagrar ga prata med nagon och vagrar ga besoka op sa att nagon kan fa visa henne runt. Och hjalpa med hennes fobi.

Hon har egen bild av hur allting pa op gar till och struntar i riskerna for fostret nar hon sovs (medicinska skal for sovande snitt ar annan sak).
  • krogen
    lycka 4 skrev 2012-01-24 10:29:22 följande:
    Men snälla "kom på NU att hon vill sova " Tror du att det är något man väljer för att man är feg ??? Herregud ! Fan va fega alla kvinnor måste vara i dina ögon som väljer snitt istället för vaginal förlossning
    Du har fatt allting om bakfoten. Las traden ar du snall.

Nej, Du har helt fel om mina asikter.
Svar på tråden Respekterar sjukhus om man vill bli sövd vid KS?