• Coyote

Respekterar sjukhus om man vill bli sövd vid KS?

Ja77 - är det inte nästan rutin att mamman får lite lugnande innan ingreppet, så hon slipper panikkänslan?

• Coyote

Ja77 - okej, då var det jag som blandade ihop det med något annat, tack för klargörandet!

Ts, om du inte fått någon form av ryggbedövning tidigare så vet du faktiskt inte vad du pratar om. Jag har fått både eda och gjort en lumbalpunktion och nej, det gör faktiskt inte så ont som du inbillar dig.

• Coyote

Jag tycker du resonerar enormt barnsligt när du säger att du inte tror att bebisen hinner påverkas så mycket av sövningen, och skulle det vara så så finns det barnläkare där... Det är ju sanslöst! Ditt barn kommer ändå förlösas lite tidigare än "normalt", du vet redan nu att barnet kommer behöva vård efter förlossningen så varför är du ens villig att utsätta det lilla livet för ÄNNU mer påfrestning!?

Jag vet att det är sanslöst jobbigt med rädslor och fobier, men du är ju inte villig att göra någonting för att kanske komma till insikt och förståelse om hur det FAKTISKT går till vid ett snitt. Du har bestämt dig för en sak och vägrar släppa, trots att du nu ju har alla chanser i världen att fråga JA77 det du undrar över!

• Coyote
    mamman2008 skrev 2012-01-21 20:38:07 följande:
    Jag tycker nog mer som så att om mamman får må bra och vara lugn så mår barnet bra. och som sagt de finns ju faktist barnläkare som tar hand om barnet. vid vilken op som helst e väl alltid barnet lite medtagen så jag tror inte att narkosen kommer orsaka sån skada på barnet! Att ja skulle dö av narkosen är ju föga otroligt iaf och för barnets del med... men de verkar ju ändå vara så att vissa sjukhus tillåter sövning och vissa inte som tex hon som skrev om att i huddinge får man... ja se där.. barnen har inte dött av de och inte hon heller... kanske borde andra sjukhus ta del av andras professionaliteter oxå... jag tror riskerna förvärras av många så fort man pratar om narkos! Det handlar nog fan mer och pengar och tiden än va de handlar om risker.. är kanske inte direkt billigt med narkos.. men det kostnaden ska inte vara några problem för ett sjukhus egentligen!
    Men du, du har ju ingen aning om vad du pratar om! Du VET ju inte, du sitter ju bara och spekulerar i vad du tror och vad du tycker. VET du hur barnet påverkas av narkosen till exempel?
  • Coyote
    JA77 skrev 2012-01-22 12:31:44 följande:
    Jag tycker faktiskt att du har fel i sista stycket. Alla andra patienter då? De stackars äldre som ska operera sin stora cancer och man undrar om kirurger bara ser en KROPP och inte personen bakom; som inte ser alla komplikationer som den stackars 80-åringen måste leva med till knappt någon nytta alls? Gravida kvinnor är de friskaste vi har på sjukhus, och de ska inte särbehandlas mer än någon annan  patient.

Här är dessutom problemet att TS VÄGRAR ta till sig av det jag säger, det andra säger. Hon vill inte samtala, inte gå på studiebesök, inte fråga sin läkare. Hon ska bara kräva, kräva, kräva utifrån en bild som bara finns i hennes huvud. Det är fel.   
    Är inte det ganska typiskt gravida kvinnor på fl? Det här med att kräva kräva kräva? Det ska åkas till gynakuten för minsta lilla och väl där ska man ÖVERDRIVA och KRÄVA ultraljud, och då handlar det oftast om att mamman "är lite orolig, tänk OM jag skulle få missfall?".

Problemet är, precis som du säger, att ts i det här fallet totalt vägrar ta till sig vad andra säger, hon har fastnat i en negativ bild som hon läst sig till på nätet. Just människor som hamnar där blir nog snarare mer hjälpta av att få så mycket fakta som möjligt, få se hur allt går till och få prata om sin rädsla med en kunnig person inom området.
Svar på tråden Respekterar sjukhus om man vill bli sövd vid KS?