Inlägg från: Emmeliina |Visa alla inlägg
  • Emmeliina

gravida inom tung äldrevård!

Nu är jag mamma ledig men när jag var gravid gjorde jag precis samma saker som alla andra och som jag alltid gjort, utan problem. Att stå på tå och sträcka sig tycker jag inte är så jobbigt :)

Man får ju använda de hjälpmedel som finns så ser jag inte var problemet skulle vara.

• Emmeliina

Men gör ni rätt då? Om ni alla tycker att det jätte svårt och jobbigt kanske det är dags att ta dit en sjukgymnast som ser om ni gör rätt eller kan använda er av något annat hjälpmedel?

Jag gick på grav ledighet för att jag kunde. Jätte skönt ju!

• Emmeliina

Dem liftarna har jag också arbetat med på ett boende, men vi brukade hissa ner lite så man inte behöver stå så sträckt hela tiden när man bytade.
    Och ja vårdyrket är ju ett hårt jobb i sig själv men jag tyckte inte det blev mycket hårdare bara för att jag blev gravid. Att magen tar emot i sänggrinden, ja men ta då bort sänggrinden :P Och man behöver ju inte trycka sig frenetiskt mot den. När du arbetar med brukaren tar du förhoppningsvis bort grinden ändå? 

Du får ju lov att gå hem 2 månader innan och det tyckte jag räckte iaf och då hade jag en enorm foglossning också som jag tyckte var värre än alla tunga lyft på jobbet sammanlagt. 

Nicole 110322 <3
Svar på tråden gravida inom tung äldrevård!